• Couples
  • 25 ongewenste IBAN’s

Maandelijks word €19,- afgeschreven van onze gezamenlijke BUNQ rekening
Deze dienst is ongewenst en wil ik graag terugdraaien Kan me niet herinneren deze dienst aangevraagd te hebben en/of wat het doel er van is
Hoe kan ik deze service annuleren ?

@New-Lavender-Wildcat-1600271413#255218 Ik denk dat je het Easy Bank of Easy Savings abonnement gebruikt? Deze beschikken over één sub-account. Je hebt waarschijnlijk een keer een tweede sub-account geactiveerd, waardoor deze kosten in rekening zijn gebracht.

Als je deze tweede rekening weer sluit, worden deze kosten volgende maand niet meer afgeschreven.

Meerdere sub-accounts kan handig zijn om te budgetteren. Zo gebruik ik een sub-account voor abonnementen, een voor boodschappen, en een voor sportuitgaven.

Oké dank voor je antwoord
      Ik zie 3 rekeningen maar ik zie niet welke van deze een subaccount is
      1 rekening (main) is leeg maar kan ik niet verwijderen want krijg melding:
      “Kan de rekening die geselecteerd is voor Facturatie niet sluiten als er nog andere actieve rekeningen zijn”
      Kortom ik kom er niet uit zo…

@New-Lavender-Wildcat-1600271413#255321 Ik zie 3 rekeningen maar ik zie niet welke van deze een subaccount is

At bunq, all accounts (or IBANs if you want) are called "sub-accounts". There is no main account, but of course you're free to call one of your sub-accounts like that. They're technically all equal, though.

“Kan de rekening die geselecteerd is voor Facturatie niet sluiten als er nog andere actieve rekeningen zijn”

You can always change that setting by yourself. Profile > Settings > My plan > Billing account.

@New-Lavender-Wildcat-1600271413#255321 Alle rekeningen zijn subaccounts.

“Kan de rekening die geselecteerd is voor Facturatie niet sluiten als er nog andere actieve rekeningen zijn” betekent dat die rekening is ingesteld om de abonnementskosten vanaf te schrijven. Dit kan je aanpassen onder Profiel ->⚙️->Mijn abonnement -> Gewenste facturatierekening.

Maar ik begrijp niet wat je bedoelt met "25 ongewenste iban's". Pas als je meer dan 25 IBAN's/subrekeningen hebt aangemaakt moet je hier extra voor gaan betalen, als je Easy Money of Easy Green hebt. Welk abonnement heb je? Dit kan je ook zien onder Profiel ->⚙️->Mijn abonnement.

@pbruins84#255325 Maybe you cannot see the screenshot on the web, but OP has posted an invoice for Easy Bank with additional 25 IBANs. He probably has 1 private sub-account, 1 Joint sub-account and then opened another sub-account which got him over his plan limit. In my opinion the app shouldn't make this possible but instead urge a plan upgrade, but alas.

@Jakob-Y#255327 That's correct, I don't see a screenshot. But in the mobile app (Android), I also don't see a screenshot. I assume you are on iOS?

@pbruins84#255329 Deze afbeelding wordt op Android getoond, niet als je de post opent maar direct op de Community pagina:

@pbruins84#255329 Yes, probably only visible on iOS. The header images don‘t seem to be visible cross-platform and not at all on the web. Would be nice to see a fix for that 👍

Oké dank voor de actieve berichtgeving. Ik krijg het idee dat hier sprake is van een bug?
                    Ik heb een Easy Bank account waar ik In hetgeheel geen ( 25) IBAN’s nodig heb en zeker niet voor wil betalen.
                    Vraag is hoe kan ik deze afschrijvingen stopzetten en terugvorderen

@New-Lavender-Wildcat-1600271413#255379 De bug is inderdaad dat je direct betaalt voor de 25 IBANs zodra je een 2e sub-account opent, zonder waarschuwing. Zoals ik al eerder zei: als je je sub-accounts sluit zodat je er nog maar één over hebt, zullen de kosten de volgende maand niet van je rekening worden geschreven. Mocht je je geld terug willen vragen, moet je bij bunq support zijn.

Ik heb het sub account verwijderd nadat ik de Facturatie opdeze rekening heb opgeheven
                        Ik zal proberen het geld terug te vorderen
                        Dank voor support

a year later

Heb hetzelfde probleem (inmiddels ruim een jaar later). Ook het Easy Bank pakket afgesloten in de veronderstelling 2,99/mnd te betalen, maar zie nu dat er al maanden een additionele 19/mnd wordt afgeschreven voor 'additional 25 IBANs'. Heb hier geen bericht van gehad en vind het bedrag ook niet in verhouding staan met de kosten die je per maand voor het pakket betaald. Is het niet toegestaan om sub accounts te hebben bij het Easy Bank pakket?

@New-Mauve-Ocelot-2311753519#285980 Het Easy Bank (€2,99/maand) abonnement bestaat uit:

• 1 betaalrekening
                            • 1 spaarrekening
                            • 1 gedeelde betaalrekening
                            • 1 gedeelde spaarrekening
                            • 1 pas

Heb je meer rekeningen of passen dan er in je abonnement zitten, betaal je hier inderdaad extra voor.

Het Easy Money (€8,99/maand) abonnement bestaat uit:

• 25 betaalrekeningen (combinatie van (gedeelde) betaal- en spaarrekeningen
                            • 3 passen

Meer info: https://www.bunq.com/plans

It is a bit awkward that Bunq charges 19, instead of 8.99, if you go over on Easy Bank. Bumping you up to the subscription that does include more accounts makes more sense, and above all, would be more customer friendly.

@New-Black-Goose-2017851375#286021 Agreed! If you tap something in the app that's not included in your plan, there should be a page with some info before you're being charged more.

2 months later

Ik vind het ook echt schandalig hoe bunq met klanten omgaat.
                                  Duurt een eeuwigheid voor dat je reatie krijgt.

Ik krijg om de een of andere reden ook een factuur van 19 euro voor de 25 extra iban's. Zonder mededelen word het bedrag geincasseerd.

Hoe je eraf komt, maken ze ook heel moeilijk! Ik heb het gratis Easy savings abbonnement. Ben er een beetje klaar mee.

Wat is een lokale bank toch gemakkelijk! Dan maar iets minder rente!

@New-Yellow-Walrus-3332109035#288508 Je komt er vanaf door de sub-accounts die niet in je abonnement zitten weer te sluiten. Je krijgt ook een refund van bunq als je binnen 24 uur contact opneemt met support.

If you go above what's included in you plan you will be billed. Lot of people already told Bunq that they should alert customers but it does not seem to be in their plan unfortunately.

@New-Yellow-Walrus-3332109035#288508 Hey Paul 👋

Thanks for reaching out to share your feedback on this! As you're on the Easy Savings plan, the addition of a normal Bank Account would've, indeed, resulted in this charge. As Geoffrey mentioned, other users have also complained about the lack of notification here, which is something we'll take into consideration moving forward!

Unfortunately, as the account was created with the subscription over a month ago, and you've already made deposits to it, we won't be able to refund the invoice. However, if you delete the account and reach out to support, we can make sure you're not invoiced for this again, next month 🙌