• 🇳🇱 Rekening omzetten van V.O.F. naar een B.V. (of een andere handelsvorm)

@Joey-Cyan-Turtle#40524 hi Joey,

Betreft dit een geheel nieuwe geregistreerde B.V.? Of een echte wijziging? In het laatste geval zou ik het even dubbelchecken met Private Matters. In het eerste geval zijn het twee losstaande bedrijven en zou je een nieuw account moeten openen. 🙂 Rekeningen zijn niet overdraagbaar van persoon op persoon/bedrijf op bedrijf helaas.

@Edwin-Red-Lion#40555 Hi Edwin, dit is inderdaad precies waar wij tegen aan lopen.

Verder hebben wij nu Bunq Pack, nu moeten wij dit ook over gaan zetten.
    Daarnaast hebben wij geprobeerd om een nieuwe rekening te openen, maar het e-mailadres is al geregistreerd.

Een vrij onhandige situatie allemaal. Wie weet raad?

2 years later

Beste Bunq

we zitten ondertussen in 2021 en dit kan nog steeds niet bij jullie ?? maar wel bij alle andere banken :(((

@Magnesium-Minerals-Teal-Lion#217092 Did Private Support tell you that this is not possible?

8 days later

Beste, ik ben onlangs ook overgegaan van zzp-er naar een holding BV met een nieuw KVK. Waar kan ik dit aanpassen bij bunq?

4 months later

Wij lopen hier nu ook tegenaan. Wat een crime!

19 days later

@Esther#225015 Ook ik ben nu in gesprek met support over deze issue. Ik ben van eenmanszaak naar BV gegaan en ze zeggen dat het te maken heeft met ‘legal requirements’. Dat is niet waar natuurlijk, zeker ook omdat alle andere grote banken deze service wel aanbieden. Waar is de service gebleven die past bij bunq’s slogan ‘bank of the free’? Het lijkt een tekortkoming in hun eigen systeem te zijn, niets meer dan dat. Het heeft een enorme impact op het bedrijf als overal de IBAN gewijzigd moet worden. Als dat dan toch moet, misschien dan maar overwegen om over te stappen..?

Bunq maakt dit een probleem van hun klanten door hun eigen tekortkomingen zo lijkt het. Ik ben daarom ook wel erg benieuwd naar de juridische kant van dit verhaal.

2 months later

Het staat ook in de algemene voorwaarden dat het zou moeten kunnen, hier staat niet open een nieuw account. Hier staat, laat het ons weten als iets is veranderd.

1. Information
                  In order for us to comply with applicable laws and regulations, and to provide
                  our services to you, we require information about your company and some of its
                  employees/owners/ultimate beneficiaries. Please provide us with all the
                  information we request and always provide us with complete and accurate
                  information. Did your company details change, for example because the
                  corporate seat has moved or the activities/legal form have changed? It is your
                  responsibility to let us know about any changes to your company.
                  9 months later

Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik overweeg om maar meteen weg te gaan bij bunq als ik toch een nieuwe rekening nummer krijg, want de service is wat dit betreft erg slecht

@Pim-Orange-Shark#254693 Je kunt denk ik het beste contact opnemen met bunq support om te vragen of het mogelijk is om je IBAN nummers mee te nemen bij het veranderen van bedrijfsvorm. Hier in de community vind je alleen andere gebruikers, dan moet toevallig een van de gebruikers die dit weet je bericht zien.

Support geeft me alleen een bot response, erg frustrerend.

@Pim-Orange-Shark#254701 Wat bedoel je met "bot response"? Bunq support is gewoon te bereiken in mijn ervaring, al krijg je een reactie niet direct maar na enkele uren (soms enkele dagen)

Vergeet trouwens de volgende keer wanneer je op iemand reageert niet op het 'reageren' icoon te tikken! Anders krijgt de persoon waarop je reageert geen melding van je reactie.

@thijsoost#254702 Oke ik probeer het nog eens! Thanks

5 months later

@Pim-Orange-Shark#254704 Pim, were you successful?

2 months later

Is hier al een oplossing voor? Ik ga binnenkort over naar een BV.

@Menno-Cyan-Akita#275228 Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met bunq support.

Write a Reply...