- BRookieCO2 Saver
Kan niet in de min pinnen
Kan niet in de min pinnen
@New-White-Mouse-3029247090#257203 Hoi! Bij bunq moet je inderdaad genoeg geld op je rekening hebben staan om je pas te kunnen gebruiken. Dit geld voor alle passen, zowel Maestro als Mastercard. Meer informatie vind je hier. Overigens worden Mastercards in Nederland amper geaccepteerd, in Nederland kan je beter een Maestro pas gebruiken.
Ik heb bij een pinautomaat in de winkel geprobeerd maar wou niet
@thijsoost#257204 Dus dit is geen creditcard
@New-White-Mouse-3029247090#257207 Zeker wel! Het is een officiële creditcard, maar zonder krediet. Je pas werkt verder volledig zoals iedere andere Mastercard creditcard en wordt ook zo gezien door betaalterminals. Ook kunnen er reserveringen op geplaatst worden en kan je er online mee betalen, overal waar een Mastercard geaccepteerd wordt. Bunq heeft er echter voor gezorgd dat het geld in de app direct van je saldo af gaat, zodat je geen geld uit kunt geven wat je (nog) niet hebt. Ideaal zodat je geen risico loopt!
@thijsoost#257208 Sorry dat ik te veel vraag hoor maar hoe krijg ik krediet er op dan snap niks van dit sorry
@New-White-Mouse-3029247090#257209 Geen probleem! Je voegt geld toe aan een sub-account (een 'rekening'), en vervolgens koppel je de pas hier aan. Daarna kan je betalingen doen!
@thijsoost#257208 Ik snap waarom bunq gekozen heeft voor deze oplossing (of eigenlijk workaround) met de creditcard (o.a. acceptatie) maar de term geeft veel verwarring. 🧐
De term credit in creditcard geeft terecht de indruk dat je een krediet kan hebben op de kaart.
bunq zal denk ik niet eigenhandig de naam kunnen aanpassen aangezien het een MasterCard product is.
@Andrey#257246 Tsja het is in alles hoe de pas werkt een creditcard, behalve dat het in de app lijkt alsof het direct van je rekening wordt geschreven (achter de schermen gebeurt dit wel steeds aan het eind van de maand). Verder werkt de pas exact hetzelfde als iedere andere creditcard, wat betreft de werking bij betaalterminals en online betalingen.
Het is zeker geen Mastercard debit, in ieder geval.
Come faccio ad avere un prestito di 5 mila euro
È questo prestito in caso che mi Lodate e posso renderlo a rate con la carta o sul conto
@Malaki111#257274
hi ,
bunq does not offer credits or loans among its products.
If you look for a loan or credit you need to pick another financial institution.
Regards
GG
Dus als ik het goed begrijp voeg ik geld toe aan mijn hoofdrekening van Bunq, en als ik bijvoorbeeld een auto ga huren en hun willen borg inhouden dan kan dat zo? Ik heb een bunq rekening en een prepaid creditcard van bunq. Er staat in de app betaal vanaf (hoofdrekening) bij. Dus stel ik stort 1000 euro op mijn hoofdrekening en t bedrijf wil 500 euro reserveren voor de borg. Geef ik dus mijn prepaid credicard (die heb ik fysiek) en dan halen ze die 500 dus van mijn hoofdrekening af?? Want kan nergens vinden waar ik nou geld van me hoofdrekening naar me credicard kan storten!!
Je begrijpt het bijna goed! Bij bunq staat er nooit geld op je kaart – kaarten kunnen namelijk geen geld bevatten. Je voegt dus ook geen geld toe aan een kaart. Geld staat altijd op een rekening, en je koppelt een kaart vervolgens aan een specifieke rekening.
Als je met je bunq creditcard betaalt, wordt het geld direct van de gekoppelde rekening afgeschreven. Bunq passen hebben namelijk geen kredietlijn zoals bij traditionele creditcards. Dat betekent ook dat wanneer een bedrijf een reservering (bijvoorbeeld borg bij een autoverhuur) plaatst, dat bedrag meteen wordt afgehouden van je rekening. Pas als de reservering wordt opgeheven, komt het geld weer beschikbaar.
Dus in jouw voorbeeld:
Belangrijk: Als je bijvoorbeeld maar €100 op je rekening hebt staan en iemand probeert een reservering van €500 te plaatsen, mislukt de reservering. Het volledige bedrag van de reservering moet dus beschikbaar zijn op de rekening waaraan je kaart is gekoppeld.
Kort samengevat: je hoeft en kunt geen geld op je kaart zetten. Zolang je voldoende saldo op de gekoppelde rekening hebt, werkt je creditcard gewoon zoals je verwacht.
Een bunq creditcard is dus eigenlijk gewoon een debitcard die voor externen overkomt als een creditcard. Op de achtergrond is de werking exact een debitcard.
Klopt! Betaalsystemen zien het als een creditcard, maar voor gebruikers werkt het als een debitcard