• Couples
  • Monitored kid account

What would be the best way to give my kids a card that they can place in apple wallet that Is somehow linked to my bankaccount but is fully monitored.

I would want to be able to see everything they do with it and I want to be able to somehow control when and how they use it.

It would basically be used for situations where they need to spend my money (shopping, their barber- appointment).

They would not use it much so I would want to avoid larger subscription fees.

@thijsoost#257729 Dank je, dat helpt zeker.

Een subaccount zou een prima optie zijn, maar hoe zou ik in zo’n situatie de kaart op de telefoon van mijn kinderen krijgen ? Als ik me goed herinner gebeurt dat vanaf de bunq app en die hebben ze niet.. Of de bunq app tijdelijk ook installeren op hun toestel, daarmee de sub account kaart in wallet zetten en dan de bunq app weer verwijderen ?

@Marco-Golden-Shark#257730 Sowieso zullen zij op hun telefoon de bunq app moeten hebben staan voor zover ik weet, voor het toevoegen van een kaart aan Wallet inderdaad. Is je idee om ze een eigen bunq account te geven (wat officieel zou moeten), of een pas gekoppeld aan je eigen account?

@thijsoost#257731 Allebei is ok… het is wel een “nood-pas”, dus ik wil het abonnementsgeld laag proberen te houden. Ik wil hun “zakgeld / schoolgeld” rekening ook wel overzetten naar bunq maar daar kopen ze 1 keer in de week een blikje fris mee op school en dan vind ik acht euro per maand wel te gortig..

@Marco-Golden-Shark#257732 Het kan ook al met het Easy Bank abonnement! Deze is €2,99/maand.

Een alternatief is twee extra Maestro passen aanvragen en deze aan sub-accounts koppelen. Let wel op dat jouw abonnement beschikt over max. 3 passen (met Easy Money), en iedere extra pas €3,49/maand kost.

Mocht jij zelf dus al drie passen hebben, is het goedkoper om voor hen een Easy Bank account te openen dan om twee extra Maestro passen te nemen.

Officieel dient iedere bunq gebruiker een eigen account te hebben, maar als het sporadisch gebruikt wordt is dat misschien minder belangrijk.

@thijsoost#257734 Klinkt alsof easy bank dan de beste oplossing is…. Daarmee hebben ze dan een eigen bunq account en die rekening kan ik dan inzien in mijn bunq app en er geld naartoe over maken..

Even nadenken wat me dat brent, ze hebben nu een ASN rekening en feitelijk kan ik daar hetzelfde mee..

@Marco-Golden-Shark#257745 Mm… bij asn staan ze om de eoa reden geen apple pay toe als je geen 16 bent… mag dat bij bunq wel ? Zou voor mij een reden zijn om over te stappen..

@Marco-Golden-Shark#257761 Ah, ja ook bij bunq moet je in Nederland minimaal 16 zijn voor Apple Pay inderdaad!

@thijsoost#257768 Ah damn…. Dan gaat het over..

@Marco-Golden-Shark#257773 Apple Pay gaat 'm dan niet worden inderdaad, dan blijven alleen fysieke betaalpassen over. De minimumleeftijd vanuit Apple is 13, maar ik denk dat er een Nederlandse wetgeving is die de 16 bepaald heeft voor Apple Pay.

Hier gibt es kein Kinderkonto.
                      Aber bei Revolut schon. Für Kinder ab 6 Jahren. Da gibt es auch eine Junior App, damit man alles überwachen kann. Voraussetzung ist ein Revolut Konto zu machen als Eltern für 2,99€ im monat, da hat man 2 junior Konten die man macheb kann.

@Marco-Golden-Shark#257728 Maybe you can do this with Bunq: my N26 account has two spaces (one main account and a subaccount). Each space has a different debit card. In the N26 app, you can assign cards to specific spaces.

Again, maybe Bunq can do this. If not, then maybe they should. It's a great feature for us and our daughter.

Write a Reply...