• 🇳🇱 Joint Savings Account after Mass Interest Update

Hi!

Zojuist las ik via Instagram dat de rente gaat stoppen op al je gewone 'bankrekeningen'. In plaats daarvan introduceert bunq weer de old-school spaarrekeningen. Dikke prima, helemaal met de rente die erbij zit.

Momenteel hebben wij een 'normale' rekening die we Spaarrekening noemen om het geld daar apart te houden. Hier ontvang je straks natuurlijk geen rente meer op. Geen probleem. Echter wanneer ik een 'Savings Goal' (Spaardoel) probeer aan te maken, zie ik geen mogelijkheid om hier een Joint-account van te maken. Andersom vind ik bij het aanmaken van een Joint-account geen mogelijkheid om hier een Savings Goal van te maken.

Iemand een idee hoe we nu een gezamelijke spaarrekening van kunnen maken? Ik zie topics op Together waarvan de titel precies slaat op deze vraag ('How to create a Joint Savings Account?'), maar deze resulteert op een 404. Ook andere topics waar naar verwezen wordt bestaan niet meer.

a month later

Ik heb dezelfde vraag. De 404 error ks er ook nog steeds. Ik heb nu een support ticket ingeschoten

Heb eerst drie medewerkers gesproken die aangaven dat het toch echt aan mij of mijn telefoon lag, maar zojuist een medewerker gesproken die wel gewoon eerlijk is (en waardoor ik weet waar ik aan toe ben) die netjes aangeeft dat het simpelweg niet mogelijk is op dit moment. Lijkt dus wachten te worden.

Super irritant, heb hetzelfde probleem. Nu heb ik toevallig nog 1 'joint' savings account, maar alle andere potjes staan nu stil. Hopelijk gaat dit snel opgelost worden.

6 days later

Kleine update, heb nog niets gehoord van bunq zelf, maar op een andere post op Together lees ik dat ze (weer?) werken aan de Joint Savings-functie! Hooray!

7 days later

Laatste update: bunq heeft het weer toegevoegd! Even een nieuwe rekening/potje aanmaken en je kunt weer sparen! Ook meteen geprobeerd en we wisten nu (weer) samen!

Het lijkt nog niet op iOS te lukken. Wanneer komt er een update voor iOS?

@thijsdejong#274026 Vast binnen een paar dagen/weken.

Via IOS en/of Web nog niet. Hoe krijg jij dit dan voor elkaar?

@New-Vermilion-Crow-4134320520#274039
                    Hi,

Please contact us via private support, and we’ll be happy to assist you further.

Find the steps here: https://together.bunq.com/d/32181

Alternatively, you can send an email to support@bunq.com from the email address you've registered at bunq.

@New-Vermilion-Crow-4134320520#274039 De joint savings accounts zijn op dit moment alleen beschikbaar op Android, niet op iOS en web.

Hallo,

gemeinschaftliches Sparen ist ja wieder möglich. Wo kann ich nachlesen wie es bei Gemeinschaftskonten geregelt wird?
                        z.B. wenn man 10000€ auf dem Sparkonto hat bekommt den jeder nun seinen Anteil (bei 2 also die Hälfte der Zinsen)?

Und ist unabhängig von einem bunq Pack?

grüße

@Eru#274239 z.B. wenn man 10000€ auf dem Sparkonto hat bekommt den jeder nun seinen Anteil (bei 2 also die Hälfte der Zinsen)?

So war es bisher die ganzen Jahre zumindest. Es gab keine Ankündigung dazu, dass sich das geändert hat. In den AGB fand sich dieser Absatz:

When calculating the interest, the total balance of the joint account is equally split between all of the co-owners and so is the amount of interest.

Was deine andere Frage angeht:

Und ist unabhängig von einem bunq Pack?

Früher war die Obergrenze für Guthaben auf pro Tarif 10.000 Euro gedeckelt, womit im bunq Pack dann der einzelne Nutzer mitunter nur eine Obergrenze von 5000 Euro oder 3333,33 Euro oder 2500 Euro hatte (je nach Anzahl der Mitglieder). Diese Regelung gibt es in der Tat nicht mehr, das Limit liegt nun bei 100.000 Euro pro Nutzer. Somit könnte man also ein Gemeinschaftssparkonto mit 2 Personen haben, die beide im selben bunq Pack sind und dort 200.000 Euro drauf parken, ohne dass sich die Zinszahlung mindert.

@Jakob-Y#274271 vielen Dank für die Antwort

Write a Reply...