Ik kreeg deze week een uitgebreide reactie van de postcodeloterij. Hierbij de volledige tekst:
Beste Heer......
Bedankt voor uw reactie.
Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat u nu nog steeds niet uw IBAN (rekeningnummer) dat u voor uw deelname bij de Nationale Postcode Loterij gebruikt, kan wijzigen naar een IBAN van Bunq.
Wij kunnen uw IBAN niet wijzigen in een een IBAN van Bunq, omdat het aantal cijfers dat het nummer bevat, te kort is en daarom door ons systeem niet wordt geaccepteerd voor een automatische incasso.
Wij gaan veranderen van systeem, maar dat duurt helaas wat langer dan verwacht. Vandaar dat er eerder is gecommuniceerd dat de wijziging medio 2017 verwerkt kond worden. Op dit moment gaan wij ervan uit dat 2018 het jaar moet worden dat het wel gaat lukken.
De enige manier waarop u kunt betalen is met een andere rekening dan bij Bunq (of bij Bank of Scotland (LLoyds Bank)). Ik kan mij voorstellen dat u het vervelend vindt dat u speciaal voor de Postcode Loterij een andere rekening aan moet houden en u heeft helemaal gelijk dat de informatie over 'ieder Nederlands IBAN' verouderd is. Dit heb ik doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Hopelijk kunt u uw rekening naast uw Bunq rekening nog een tijdje aanhouden en mee blijven spelen!
Voor de Eindejaars Kanjer heb ik wel een leuk nieuwtje voor u. Dit is namelijk zo'n bijzondere trekking, dat wij als uitzondering iedereen de kans geven om eind december via iDeal een lot te kopen. Dit betekent dat ook u met die trekking mee kan doen met uw Bunq IBAN!
Mocht u nog andere vragen hebben, laat dit dan gerust in een reactie op dit bericht aan mij weten en dan help ik u graag verder.
Ik wens u veel geluk met uw deelname!
Met vriendelijke groet,
Roel Eleveld
Afdeling Ledenservice