JeffreyRookie
hoe kan ik mijn resterende maandelijkse opnames verhogen? die van mij staat namelijk op 0 en moet dingen van mijn spaar rekening naar mijn betaling rekening hebben
hoe kan ik mijn resterende maandelijkse opnames verhogen? die van mij staat namelijk op 0 en moet dingen van mijn spaar rekening naar mijn betaling rekening hebben
Ik heb het zelfde probleem, vroeger kon ik dat met gemak doen. Het is mij opgevallen dat met de afgelopen updates dit erbij is gekomen. Kon vroeger altijd meerdere keren in een dag geld over en van boeken. @bunq antwoord graag.
@Jeffrey-Golden-Leopard#274869 You can make 2 withdrawals per month from your savings accounts. This change has been implemented earlier this year by bunq.
Wat een onzin
@New-Mauve-Yak-326801202#275068 Zeker niet! Bunq kan alleen hoge rente geven als mensen niet continue geld van hun spaarrekening halen, vandaar de limiet
@Jakob-Y#275034 With the new update we can see the remaining withdraws in the app. But I believe previously we discussed here and support confirmed that the 2 withdrawal limit is per account. So if I have 2 savings account, each of them could be withdrawn twice per month. However, now the way the app counts for the remaining withdraws seems to be only 2 withdraws across all savings accounts. I withdrew twice from a savings account and all savings account now show 0 remaining withdraws. That further limits the flexibility. Is it a bug or did they change the way they withdraws are counted?
@xiaoming#275070 Hey 👋 The withdrawal limit applies to all Savings Accounts you have combined. To access your funds right away, you can now convert your Savings Account into a regular sub-account following the steps here: https://together.bunq.com/d/5147 🌈 🙌
@xiaoming#275070 But I believe previously we discussed here and support confirmed that the 2 withdrawal limit is per account.
We did, but then later on found out that this is actually not correct.
@Jakob-Y#275034 Never found a proper explanation for this. Two withdrawals per month PER savings account would make sense, two withdrawals in total doesn’t. I save up money for various tax payments in March. Now I can pay only two, or have to change the saving accounts to banking accounts. Makes no sense.
@deVos#275091 You can also move money around between saving accounts. This doesn't count towards the 2 withdrawals limit.
@deVos#275091 Now I can pay only two, or have to change the saving accounts to banking accounts. Makes no sense.
Don't you have any regular bank accounts at bunq? Let's say you have three payments in March for a total of 1000 Euros, then you could withdraw the full 1000 Euros at the beginning of March and pay them from your bank account. Sure, you might lose a little bit of interest, but that's also kind of the point behind this limitation, as bunq only wants to pay interest on money that's sitting in the savings accounts long-term.
Wat een complete onzin is dit! Vooral ook om het met terugwerkende kracht te doen. Laat het bijvoorbeeld alleen ingaan voor nieuwe spaarrekeningen.
En als het echt met de rente te maken heeft geef dan de optie om de rente voor bepaalde spaarrekeningen uit te zetten.
@Marc-Red-Kiwi#275188 Een spaarrekening zonder rente is toch gewoon een normale rekening, die al bestaan?
Nee, is zeker niet hetzelfde. Aan een spaarrekening hoeft geen iban te zitten. Ik gebruik spaarrekeningen niet om mee te betalen maar om dingen overzichtelijk te maken.
@Marc-Red-Kiwi#275231 Alle spaarrekeningen hebben ook een IBAN. Niet alleen bij bunq, ook bij andere banken.
@thijsoost#275234 We dwalen af van het punt van dit topic maar het klopt dat alle rekeningeen iban hebben maar ik hoef er niet van te kunnen betalen. Spaarrekeningen waren/zijn handig als interne rekeningen. De reden dat je het niet 1 op 1 met een betaalrekening kunt vervangen is omdat daar een limiet van 25 op zit. Als ik al mijn spaarrekeningen om zou zetten zit ik daar ruim boven.
Maar nu terug naar waar dit topic mee begon. Het is grote onzin dat ik in eens maximaal maar 2x geld van een spaarrekening over kan maken.
@Marc-Red-Kiwi#275240 Ook je spaarrekeningen tellen mee voor de limiet van 25 rekeningen.
Het is grote onzin dat ik in eens maximaal maar 2x geld van een spaarrekening over kan maken.
Anders is bunq niet in staat om zo'n hoge rente te geven.
Zo hoog is die rente niet om deze beperking op te leggen. Daarbij kreeg je voorheen de rente voor al het geld op al je rekeningen, dan kan ik nu net zo goed een spaarrekening openen via Raisin.nl bij Renault bank of direct bij bigbank, op het moment van schrijven bieden deze beide 1,55% v.s. 1,56% bij bunq en nog gratis ook, daar zitten geen limieten op van 2 opnames per maand. Het lijkt wel alsof bunq bij elke update meer en meer beperkingen oplegt, geen verbetering, maar achteruitgang.
Bezopen dit. Reden voor mij om op te zeggen. Wasmachine was kapot; dus van spaarrekening betaald. Gister sinds lange tijd uiteten geweest om iets te vieren; spaarrekening. Morgen is mijn vriendin jarig en ik kan niet eens een cadeautje kopen omdat twee opnames heb gedaan. HIER SPAAR IK TOCH VOOR
@Sander-Violet-Butterfly#276938 Als je geld vaker van een spaarrekening wilt halen, zet dan een deel op een aparte, normale rekening. In het geval van een plotseling hoge uitgave kan je het van deze rekening halen i.p.v. van een spaarrekening.
Daarnaast kan je altijd een spaarrekening omzetten in een normale rekening, je kunt dus altijd bij je geld.