• Mijn rekening is foetsie, contact opnemen lukt niet. Wat te doen?

Ik kon opeens niet meer inloggen met mijn code. Via de mail een nieuwe code aangevraagd. Deze via de app ingevoerd. Een paar keer pakte deze niet, maar uiteindelijk lukte het. Heb sowieso vaak foutmeldingen op de bunq app. Uiteindelijk kon ik weer inloggen, maar kwam ik in de demo omgeving en is mijn rekening weg. Via de chat en email om hulp gevraagd. Op de email geen reactie. Ik zie wel een bericht op mijn telefoon oppoppen van support, maar dit moet ik openen door mijn code in te voeren, en die pakt het niet. Ik wordt gewoon weer opnieuw naar het inlogscherm geleid. Ik zit nu met mn handen in het haar, hoe kan dit????

Jezus! Ik heb ook een spaarrekening geopend en heb al een vraag gesteld waarom je geen enkele bevestiging per mail krijg als je (in mijn geval) een spaarrekening opent. Ik heb er nog geen geld naar toe gestort, vind het nogal vaag allemaal. En het gaat om een groot bedrag dus ik denk dat ik toch maar ergens anders een rekening ga openen.

Het is heel vaag, de rente is lekker, maar dit is intens stressvol. Als ze dit al niet op orde hebben, wat hebben ze dan nog meer niet op orde? Ik weet nog steeds niet wat ik moet of kan doen.

@New-Mandarin-Husky-3577219595#277108 Als je een nieuw account opent bij bunq, moet je account eerst geverifieerd worden voordat alles werkt. Dit kan een week duren. Vervolgens heb je toegang tot alle functionaliteiten.

Bunq is een officiele, Nederlandse bank. Ik ben al sinds 2018 tevreden klant.

Als je contact opneemt met bunq support, duurt een reactie enkele uren tot enkele dagen. Dit kan via de in-app chat of via support@bunq.com.

Hier vind je hoe je je beveiligingscode opnieuw instelt.

Je krijgt inderdaad niet per e-mail een bevestiging als je een (spaar)rekening opent, deze wordt gewoon direct zichtbaar in de bunq app.

Hoi Thijs,
          Ik heb al een account. Ik heb al mijn spaargeld daarop gezet, heb ook al rente ontvangen. Van de ene op de andere dag kon ik niet meer inloggen, terwijl ik zeker weet dat mijn code klopt. Ik heb als nog de beveilingscode opnieuw ingesteld. Nu zit ik opeens in de demo omgeving. M'n rekening tref ik nergens meer aan.
          Er wordt contact gezocht via de chat op mijn telefoon, maar ik kan deze chat niet openen omdat ze dan de beveilingscode vragen, deze werkt dan weer niet. Ik probeer contact te zoeken via mn laptop, maar daar wordt niet op de chat gereageerd.
          Ik zit helemaal klem.

@New-Mandarin-Husky-3577219595#277126 Heb je geprobeerd te mailen?

Ja dat heb ik. Tot heden nog geen reactie gehad.

M'n eerste kennismaking met bunq is ook niet eentje waar ik echt blij van werd, het oogt allemaal super chill, maar gaandeweg loop je tegen dingen aan en vooral in de communicatie waar je een ongemakkelijk gevoel van krijgt. Misschien dan toch maar afzien van het rente lokkertje en gewoon terug naar de ordinaire bank, waar je nog met een echt mens te maken hebt?

Het contact opnemen was voor mij ook niet zo gemakkelijk, heel herkenbaar, heeft iets weg van een draconisch online systeem. Maar wat hebben zo'n Thijs als Wizard en Jakob als Prodigy eigenlijk voor een rol? Kom d'r maar in zou ik zeggen.

@New-Navy-Mole-3423804589#277144 Dat zijn slechts forum statussen die iedere gebruiker krijgt als hij/zij langere tijd actief is op het forum. Dit is gebaseerd op hoeveel berichten/reacties je geplaatst hebt en hoeveel kudo's ("+1") je hebt gekregen. Daarnaast zijn wij moderators op dit forum, maar we werken niet voor/bij bunq. We zijn gewoon hele actieve bunq gebruikers/fans!

Zelf ervaar ik contact opnemen met support als prima

@New-Mandarin-Husky-3577219595#277104 Hey,

We would like to inform you that we have detected the creation of a second unverified account linked to your email. We kindly ask for your assistance in resolving this matter, as we want to ensure the security of your account.
                      To help you with this, we have sent an email with further information on how to proceed. We would appreciate it if you could take the time to check your inbox and reply to us as soon as possible.
                      We apologise for any inconvenience this may cause and we appreciate your cooperation in resolving this issue.🙏

En, heb je al toegang tot je rekening?

ik ben ook wel benieuwd

@Stela#277190 ik zou graag ook mijn bestaande rekening in willen dit is naar de update niet meer mogelijk terwijl me geld van me bedrijf daar op komt graag even oplossen zodat mijn betalingen kan plaatsvinden

a month later

@New-Mandarin-Husky-3577219595#277104

Ik heb precies hetzelfde probleem. Na een error bij een betaling kreeg ik een melding uit een weer in te gaan loggen. Toen kwam ik er niet meer in.
                              Toen maar 'code' vergeten gedaan. Ik kon er uiteindelijk wel weer in, maar het zoals jij alleen demo versie en mijn rekeningen en geld is nergens te zien. Char gestuurd, maar geen reactie gekregen... dut is toch idioot!! Als je boel terug is ga ik maar eens een andere bank zoeken. Dit kan echt niet

@New-Ivory-Koala-1626051859#278284 Wanneer heb je contact opgenomen met bunq support? Het is namelijk geen "real time" chat waar je binnen een paar minuten een reactie krijgt. Je maakt een support ticket aan, een reactie duurt enkele uren/dagen.

Je kunt direct na het aanmaken van een support ticket op het bevestigingsscherm kiezen voor "SOS Support". Dit kan één keer per maand. Je krijgt dan binnen 20 minuten een reactie.

@thijsoost#278288.

Op 26 mei in de ochtend. Dat van die SOS zie ik niet.
                                  Er staat een bunqbot bericht bij dat je binnen 1 dag waar hoort.. nou niet dus

@New-Ivory-Koala-1626051859#278293 De SOS optie heb je direct na het aanmaken van een ticket kunnen zien, kan je nu niet meer zien.

De bunq bot geeft een verwachting, niet een exacte tijdsduur

Write a Reply...