• Rente tot 100000 EUR, hoe zit dat bij een gezamenlijke rekening?

Bunq geeft 2,46% rente tot 100.000 EUR op een spaarrekening. Maar wat als het een gezamenlijke rekening is, geven ze die rente dan 200.00 EUR?

En zo nee, welke rente krijg je dan over een bedrag meer dan 100.000 EUR?

@New-Aquamarine-Jaguar-1861298188#280154 De rente is per persoon, niet per rekening. Met twee personen krijg je op een gezamenlijke spaarrekening dus rente tot € 200.000, boven dit bedrag ontvang je geen rente meer.

Houd er rekening mee dat je als persoon rente krijgt over € 100.000. Als je op je persoonlijke spaarrekeningen € 50.000 hebt staan en op je gezamenlijke rekening € 100.000, krijg je slechts over € 100.000 rente, en niet over de € 150.000.

Meer info: https://together.bunq.com/d/8482

Dit snap ik ook niet. Als het per account is en er zijn twee accounts met drie rekeningen, waarbij 1 rekening met twee accounts wordt gedeeld (de gezamenlijke rekening) hoe werkt dat dan? Dan zou je in dat geval dus op je gezamelijke spaarrekening rente over meer dan 100.000 euro moeten krijgen als het saldo op die andere rekeningen per account niet hoger dan 100.000 is?

Bv gezamenlijke rekening voor persoon x en y = 150.000, persoonlijke rekening persoon x = 5.000, persoonlijke rekening persoon y 10.000

Samen hebben ze dan 165.000, X heeft hiervan 80.000 en Y heeft 85.000. Krijgen beide dan 2,46% over respectievelijk 80.000 en 85.000?

@New-Aquamarine-Jaguar-1861298188#280176 M'n vorige reactie klopte niet, ik heb deze aangepast!

Als twee mensen ieder een eigen bunq abonnement heeft, maar ze hebben ook een gezamenlijk spaarrekening. Kunnen ze dan per persoon over 100.000 EUR rente krijgen en telt het saldo op de gezamenlijk spaarrekening dan voor 50% mee bij de persoonlijke ruimte over 100.000 EUR?

@Simon-Magenta-Zebra#280204 Correct, je hebt als persoon recht op rente over € 100.000. Dit is al je geld op persoonlijke en gezamenlijke rekeningen bij elkaar opgeteld. Geld op gezamenlijke rekeningen is inderdaad voor 50% van jou.

@thijsoost#280211 Thanks!

13 days later

Mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening, Savings Goal. Wat ik niet begrijp is dat in mijn app staat dat ik 2,46 % rente ontvang, en in de app van mijn vrouw, zelfde rekening, 1,56 % rente. Kan iemand dat uitleggen?

@New-Turquoise-Wolf-2286716761#280978 Dat lijkt een fout. Zijn jullie allebei Nederlanders wonend in Nederland?

17 days later

Dat klopt Thijs. Wonen allebei in Nederland op hetzelfde adres. Mijn vrouw heeft al gevraagd om dat te corrigeren, maar helaas niks meer gehoord.

Hey there, @New-Turquoise-Wolf-2286716761#281831 👋 Thanks for letting us know about this. Please know that when a user opens a ticket, they initially see an automatic response from our bunq bot with proposed solutions, they can then click on 'No, I still need help' and they'll be redirected to one of our support guides that will get back to the user shortly 🙌

Please kindly request your wife to reach out to us once more through the in-app chat, and we'll be more than happy to provide assistance! 😊

Bunq wordt steeds vager voor mij! Ik heb een savings account van 100k. Ik heb mijn vrouw toegang gegeven door mijn account met haar te delen. Ik intvang rente over de helft (dus 50k). Ik begrijp de spelregels blijkbaar niet: leg uit svp

Hey @New-Champagne-Goat-3963542386#281905 👋
                          The MassInterest for your Joint Savings Account is calculated by dividing the balance of the account by the number of owners, since it's legally equally divided between all owners.

For example: If you and a friend/partner have a Joint Savings Account with €10.000, you'll each receive interest for €5.000 each (the total balance of your Joint Savings Account divided by two).

Keep in mind that for your individual Personal Account you can receive MassInterest up to €100.000. This limit covers your Personal Savings Account/s as well as your Joint Savings Account/s. More information on Joint Savings Accounts can be found here 📚

Dat heeft mijn vrouw al diverse malen gedaan via haar account in de app. Mijn vrouw is al weken hier mee bezig. Helaas wordt dit niet opgelost. Zoals gevraagd Heeft ze diverse bescheiden gestuurd waaruit blijkt dat ze in Nederland woont, maar in haar account blijft staan dat ze recht heeft op 1,56% rente. Een gezamenlijke rekening met twee verschillende rentepercentages is niet juist.

Write a Reply...