• πŸ‡³πŸ‡± Automatic transfer from ABN AMRO to bunq

Gegroet,

Het is in het verleden al eens gevraagd zag ik (meest recente post hierover was juli '18) en wil via deze weg graag weten of er al mogelijkheden zijn, of dat ze er tzt zullen gaan komen.

Ik had in het verleden al eerder over Bunq gehoord en door de Black Friday actie en mijn nieuwe Apple Watch de stap gezet het te proberen.
Vooralsnog is het mooi, is het duidelijk, leuke functies en mogelijkheden... Mijn ABN AMRO bank voelt nu aan als een saaie dooie boel.
Heb inmiddels ook Apple Watch aan kunnen zetten middels die IT / ES - weg en ben eigenlijk van plan mijn huidige Promo account om te zetten naar een betaalde Premium situatie..

Echter ben ik niet enthousiast over het constant moeten top-uppen. Het fysiek zelf elke keer geld te moeten overboeken van mijn primaire bank naar Bunq is iets wat mij weerhoudt verder te gaan met het gebruik van Bunq.

Mijn vraag is dan ook; is het, of zal het mogelijk gaan worden automatisch geld over te maken van mijn huidige bank naar Bunq (mbv instellingen zoals deze nu al aanwezig zijn, alleen zijn dit op het moment louter push-notificaties) zonder mijn tussenkomt , of nog beter, dat betalingen die ik doe met Bunq direct van mn ABN AMRO rekening gedaan worden.

Mocht dit niet lukken zal Bunq voor mij niet meer dan een petty-cash rekening worden (voor betalingen als een frikadel bij de snackbar/worst bij de hema/snelle boodschap bij de AH,etc) en zou ik voor grotere uitgaven (+25eur) uiteindelijk maar mn ABNAMRO pas pakken om zo min mogelijk te moeten top-uppen.

Is er iets wat het gemak van betalen en het verwijderen van het zelf te moeten top-uppen in aantocht, of zal dat nooit gaan gebeuren?

dank en groet,

@Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44748 Ik heb geen idee wat bunq gaat ontwikkelen, maar als je graag van bunq gebruik maakt waarom zou je dan je ABN rekening nog houden?

Hi πŸ‘‹ @Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44748

Je kunt ook gewoon een periodieke betaling inplannen vanaf je ABN naar bunq. Begin hiervoor een gewone overboeking en dan zie je vanzelf - Vandaag - eenmalig - staan. Tik hierop voor meer opties om deze te herhalen en in welke frequentie.

@Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44748 voor grotere uitgaven (+25eur

Je weet toch hopelijk wel dat je ook bedragen boven de €25 met Apple Pay kunt afrekenen? 😊

@JeroenE#44750 Ik heb een rekening bij ABN al zolang ik het woordje 'bank' kan uitspreken, ook heb ik teveel via deze bank lopen om daar zomaar even afscheid van te nemen. Bunq is pas 2 dagen in gebruik en zo snel en gehaast zal ik zo een stap zeker niet nemen.
        In eerste instantie was ik alleen maar door Apple Pay in Bunq geinteresseerd, al blaast het nu ik er wat meer van gezien heb een frisse,andere wind in mijn bankgebruik, wat met name dus komt door Apple Pay en een heldere, duidelijke app, het overzicht en mogelijkheden. Het is alleen nog niet genoeg om geheel over te stappen en wil tot dat (wel of niet) zal gaan gebeuren nu dus kijken hoe ik het huidige gebruik kan 'vergemakkelijken'

Tenzij ik een flink groot bedrag overmaak van ABN naar Bunq zal ik constant mijn funds op Bunq moeten controleren en in het achterhoofd houden en kan ik niet spontaan een grote uitgave doen zonder de app erbij te halen. In dat geval pak ik voor het gemak dus weer mijn ABN pas en wordt Bunq op deze wijze minder interessant. Omdat alle betalingen/rekeningen via ABN lopen zie ik geen heil in het overmaken van grote bedragen naar Bunq.

Wat Bastiaan zegt; auto top-up functie is een functie wat voor een deel helpt, maar als ik 100 euro op de Bunq-rekening heb staan en ik wil iets van 105 euro betalen heb ik er niets aan en pak ik wederom mn ABN pas...

Wat Tim zegt, periodieke betalingen zijn ook een oplossing, maar niet flexibel. Als ik 300 euro funds op Bunq heb, en om de week 300 erbij overmaak, en op dag 2 een betaling doe van 295 eur, dan moet ik alsnog zelf actie ondernemen.
        Ik weet overigens dat je met Apple Pay grotere bedragen af kan rekenen, maar dan moet ik wel heel wat meer overmaken naar Bunq, anders blijf je dag in-dag uit bezig met top-uppen, iets waar ik, omdat Bunq niet mijn primaire bank is nog niet aan wil gaan beginnen.

Kort gezegd is Bunq niet iets waar ik grootschalig gebruik van kan maken, meer dus een petty-cash rekening. Paar euro hier, paar euro daar. (en dit is verder overigens prima, zeker icm Apple Pay, maar het had gewoon leuk geweest als ik wat minder aan dat top-uppen zou moeten denken)

Je hebt ook refill notification die je kan instellen op een bepaald bedrag.

@Marco#44813 heb ik ook in gebruik :) echter blijf ik, wanneer ik grotere bedragen betaal constant top-uppen. Omdat ik geen honderden euro's wil overmaken naar Bunq moet ik constant mn funds controleren wil ik iets meer betalen dan een zak aardappelen.

If balance is below ..... 25eur
            then refill to .... 200eur

Als mijn balance 50 is heb ik nog geen notificatie. Wil ik dan iets van 60eur betalen kan dat dus niet en moet ik eerst top-uppen (en weg het het gemak)

@Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44816 Ik snap je punt, echter het is een non discussie omdat je dit probleem met iedere bank zou hebben. Je moet of de keuze maken om je β€œte besteden” geld op bunq te zetten (en dus alles vanuit daar te gebruiken), of gewoon bunq gaan gebruiken. Als je iedere keer 50 euro oid erop zet blijf je dat probleem houden. Ikzelf ben stap voor stap overgestapt. Heb nog wel abn, maar inmiddels heb ik een aparte rekening bij bunq waar alles wordt afgeschreven. Daar zet ik iedere maand het bedrag op dat naar verwachting wordt afgeschreven.

@Eric-Green-Badger#44821 Stap voor stap zoals je zegt; ik ben pas bij stap 1, en moet er nog even achter komen of stap 2 gezet gaat worden :). Voorlopig ben ik tevreden met hoe ik het nu gebruik, al zou ik wel meer willen maar dat is nu duidelijk dat ik daarvoor stap 2 moet gaan zetten :)

@Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44811 Zoals anderen al zeiden, dat is dus een overstap dingetje en heeft op zich niets met bunq te maken. Ik heb dit in het begin ook gedaan, maar had al snel genoeg geld op de bunq staan zodat ik daar voor dagelijks gebruik genoeg aan had.

Voor grotere bedragen maakte ik dan in de winkel gewoon even geld over naar bunq om het dan via bunq uit te geven. Met top-up kan je dat redelijk snel doen (afhankelijk van de iDeal methodiek van je oude bank natuurlijk). Als je dat een paar keer hebt gedaan dan merk je wel dat iDeal met bunq makkelijker is (in iede rgeval in mijn optiek, ik had hier voor Triodos) en toen was ik redelijk snel over gestapt.

Ik snap wel dat zaken als een hypotheek, andere leningen, spaarrekeningen, beleggingsrekeningen, verzekeringen etc niet zo makkelijk zijn over te zetten. Dat is voor de banken natuurlijk ook fijn dan gaan klanten minder snel weg. Maar ik heb dat soort zaken nooit bij een bank gehad waar ik de betaalrekening van gebruikte dus daar had ik geen last van.

Sander changed the title to πŸ‡³πŸ‡± Automatic transfer from ABN AMRO to bunq.

@Petervdv#45060 Das een oplossing voor het probleem ware het niet dat al Mn rekeningen / credit cards etc via ABN lopen. In dat geval zou ik dan meer dan de helft van Bunq naar ABN moeten sturen. Schiet ook niet op :p

Voor iedere aangedragen oplossing zie ik een ja maar. Terwijl het toch heel eenvoudig kan zijn. Zelf heb ik ook nog een ABNAMRO op de achtergrond hoor. Maar na aftrek van alle vaste kosten die nu eenmaal via die rekening lopen kun je de rest van je salaris toch eenvoudigweg doorstorten naar bunq?! Dat is dan ook je vrij te besteden bedrag wat je kunt uitgeven met Applepay vanuit je bunqrekeningen. En vanzelf ga je dan op een gegeven moment ook vaste lasten overhevelen naar een dedicated bunq rekening. Zul je zien hoeveel plezieriger bankieren dan is.

@Jeroen-Indigo-Bear-650175949#44816 Ik vind dit echt een schitterend voorbeeld. Stel nou dat bunq een dergelijk automatisch top-up systeem gaat maken, je geeft aan dat als je onder de 100 komt hij met 200 moet aanvullen, wat je effectief op 300 euro bunq krediet moet brengen. Als je dan een aanschaf wilt doen van 350 euro ben je alsnog aangewezen op een handmatige actie van overschrijven. Er zullen altijd situaties blijven waarbij dit zo is.

Hoe ik dit ooit aangepakt heb is om mezelf een maandelijks bestedingslimiet te geven. Dit ging bij het ontvangen van mijn loon naar de bunq rekening en daar deed ik alles van. Boodschappen, tanken en alle andere dagelijkse dingen.

Later heb ik dit omgedraaid. Ik liet eerst mijn loon op de bunq rekening zetten om het bedrag van mijn vaste lasten maandelijks over te maken naar mijn oude rekening. Toen de overstap service beschikbaar kwam had ik alles al bij bunq, deze kwam dus iets te laat voor mij maar jij kan hier super goed gebruik van maken.

Ik wil je vooral aanraden om het product even aan te zien en er bekend mee te worden. Ik denk dat als je voor een maand geld op bunq zet en hier alles van doet dat het best goed bevalt.

@Niek#45106 Wat jij, wat ook Mar (en de rest) zegt, dat is duidelijk. Ik zal dan ook door alle input morgen overgaan van Black Friday Promo naar Premium in een pack. Ik zal op deze wijze ongehinderd door die 250eur limiet e.e.a. kunnen bekijken en eventueel als het echt bevalt het gaan proberen aan te pakken zoals jij (Niek) dat hebt omschreven..

Alle verandering van iets dat vreselijk vastgeroest zit is lastig, maar misschien is de onbedoelde, onverwachtte stap wel een teken waar ik even aandacht aan moet geven ;-)

Enfin, gaandeweg zal ik er wel achter komen, de tijd zal het leren. Maar eerst die 250eur limiet er af, want in 3 dagen tijd heb ik de helft er zowat al doorheen ge-ApplePay'd

Ik heb overigens een vraag die ik net zo goed hier kan stellen, scheelt weer nieuw topic openen (iets wat ik wel ga doen als er geen antwoord op komt)
                            Mijn vriendin, woonachtig in Frankrijk, ook met iPhone/AppleWatch, ook met interesse voor een bank met een frisse aanblik,duidelijke app etc, wil Bunq gaan proberen.
                            Aanmelden is niet zo heel erg spectaculair, is zo gebeurd en ze zal dan in mijn pack gaan komen. Echter wil ik weten of ApplePay op dezelfde wijze zoals ik dat gedaan heb bij haar ook zo te activeren is. (met desktop app/adres/regio/etc veranderen)
                            Dat kan gewoon?

dank en groet
                            :)

Natuurlijk kan dat, maar dat mag helemaal niet hΓ¨ πŸ˜‰

@M-Jam#45117 Apple Pay in FR zou moeten werken(?), mogelijk hoeft dat gestuntel niet te gebeuren (?). Ze is a-technisch dus moet als ik er weer ben even kijken

@Yaroon#45118 bunq biedt Apple Pay niet aan in Frankrijk dus dat zou nog nog niet "moeten" werken. πŸ™‚ Dat het gelanceerd is in een land staat los van of een bank het aanbiedt helaas. bunq kan er dan ook geen support bij leveren.

@Yaroon#44748 Ha Jeroen, ik zelf heb ook meerdere rekeningen bij meerder banken en herken je probleem. Ik denk dat het in de toekomst alleen nog maar meer voor gaat komen vanwege PSD2. Straks heb je de mogelijkheid om een spaarrekening bij bank x uit ItaliΓ« te openen, een beleggingsrekening bij bank y uit Duitsland en een betaalrekening bij bunq natuurlijk. En die rekeningen kun je dan met een app naar keuze beheren.

Bij Flow zijn we bezig om het leven van mensen met meerder bankrekeningen gemakkelijker te maken. In de toekomst zullen wij ook auto-transfers van bank A naar bank B ondersteunen: check hier ons topic: https://together.bunq.com/d/1020-automate-bunq-payments-with-flow of meld je aan voor onze beta: http://flowyour.money