• "Debit Card" vs "Maestro Card"

What are the main differences between these two cards? What are the benefits for picking either one?

Maestro is mostly used in Belgium and Netherlands I think. But maestro will be stopped and is not / will not be available in bunq anymore.

blijft de Debetkaart wel? de andere kaarten worden in Nederland als visakaart gelezen en oa bij albert hijn niet geaccepteerd. als de bebbitkaart weg gaat zullen wij echt weer terug naar de abnamro moeten ofzo

Hey all! Thank you for starting this discussion! You can check the differences between the card types we offer here: https://together.bunq.com/d/12503 Note that debit cards will remain available. We no longer offer Maestro cards since this card type is no longer issued by Mastercard. For instance, you can read about this decision here: https://www.mastercard.com/news/europe/en/perspectives/en/2021/blog-from-valerie-nowak-why-this-maestro-is-retiring-after-30-years/ 🌈

@beekie#286181 ...worden in Nederland als visakaart gelezen

Het lijkt me sterk dat een Mastercard-kaart als Visa kaart wordt gelezen. Dit zijn twee verschillende concurrerende bedrijven. Bedoel je misschien iets anders?

@pbruins84#286191

ik kwam met de mastercard in de problemen bij oa albert hijn , wc's tankstation en sommige kleinere winkels. er woord dan gezegd dat ze geen visa of mastercard accepteren.
            ik dacht dat visa en mastcard altijd het zelfde waren met enkel een andere naam.

van de week moest ik een sleutel bijmaken en de master-debit werd niet geaccepteerd. kom dit probleem steeds vaker tegen. ik moet dan weer op zoek naar een pinautomaat wat bij geldmaat ook weer geld kost ( 1,99 per keer zag ik laatst) maar kan dan vervolgens geen geld storten om dat paysafecash in nederland niet werd. soms twijfels ik of bunq wel iets voor ons is. het is dat het budgeteren zo hanig is .

@beekie#286195 ik kwam met de mastercard in de problemen ...

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de mastercard debit card, en de mastercard credit card. Debit wordt tegenwoordig namelijk veel vaker ondersteund dan credit. De mastercard debit card wordt ook de nieuwe standaard in Nederland. (dit heeft niets met bunq te maken, dit geldt voor elke bank)

... bij oa albert hijn , wc's tankstation en sommige kleinere winkels. er woord dan gezegd dat ze geen visa of mastercard accepteren.

Vroeger werden mastercards debit cards en mastercard credit cards bijna nergens geaccepteerd in Nederland. Sinds ruim een half jaar wordt de Mastercard debit card bijna overal ondersteund, ook bij de Albert Heijn. Er zijn echter nog een paar winkels die hun zaken niet op orde hebben.

van de week moest ik een sleutel bijmaken en de master-debit werd niet geaccepteerd.

Er zijn inderdaad nog een paar winkels die niet geupgrade zijn. Gelukkig heb je bij bunq ook nog de Maestro kaart. Bij een andere bank had je een groter probleem gehad: https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5419219/bankpas-triodos-problemen-betalen-nieuwe-betaalautomaat-betaalpas

soms twijfels ik of bunq wel iets voor ons is.

bunq is 1 van de weinige banken die de mastercard credit card, de mastercard debit card, Ên de maestro kaart aanbiedt.

16 days later

@alice-lime-puma#286184 hi but i have a question can i still use my Maestro card till the valide date ?

@Bbelhassnioui#286861

deze kan je tot de eind datum blijven gebruiken als het goed is

@Bbelhassnioui#286861 Maestro will be supported till at least 2027.

Write a Reply...