@Indigow1#287655
Ik doe geen betalingen vanaf mijn Bunq rekening. Het is alleen om te sparen. Op 23-12 krijg ik ineens een melding in de bunq app dat een duits advocatenkantoor een beslaglegging heeft gedaan. Vervolgens krijg ik nu te horen vanuit Bunq dat zij alles hebben geblokkeerd.
In het bericht van 23-13 vermeldt Bunq zelf het volgende:
"Wij hebben deze opdracht verwerkt en het beschikbare geld overgemaakt aan de deurwaarder. Uw rekening(en) blijft(en) geblokkeerd totdat wij schriftelijke bericht van de gerechtsdeurwaarder hebben ontvangen dat het beslag is opgeheven of totdat het volledige bedrag van de schuld op uw rekening staat. Houd er rekening mee dat er mogelijk extra rente van toepassing is.
Bovenstaande informatie is alles wat wij u kunnen bieden. Wilt u meer weten over dit beslag of wilt u in beroep gaan. Wilt u meer weten over dit beslag of wilt u in beroep gaan, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder. We kunnen alleen reageren op hun instructies om uw account verder te deblokkeren. "
Bovenstaande is dus vanuit Bunq zelf. Er wordt geen enkele rechtsgeldige grondslag gegeven waarop bovenstaande actie is gebaseerd (logisch, want het zogenaamde advocatenkantoor bestaat niet echt). Er wordt echter wel tot blokkade van mijn rekening overgegaan en doodleuk vermeld dat er geld is overgemaakt.
Wellicht overbodig, maar wel handig als dubbelcheck:
Elk Bundesland in Duitsland heeft een register waarin gezocht kan worden naar Gerechtsdeurwaarders.
In het geval van Hamburg is dat bijv: https://serviceportal.hamburg.de/HamburgGateway/FVP/FV/Justiz/GVAuskunft/?sid=118
Het zogenaamde kantoor is hierin niet vindbaar. Noch is het vindbaar als Anwalt (advocaat) op bijv. Anwalt.de
Dit is een dermate simpele zoekactie dat ik mag hopen dat er binnen Bunq mensen zijn die hier capabel genoeg voor zijn om dit aan de voorkant van dit proces te bedenken
@ Bunq: Ik verwacht dat er binnen twee weken een oplossing komt in de vorm van deblokkering. Mocht dat er niet komen, dan is Bunq in gebreke en is Bunq aansprakelijk voor eventueel geleden schade.