• Nieuw rentetarief 18-07-2024

@New-Orange-Camel-4045521414#294831 idiote regeling natuurlijk voor de trouwe spaarder.. dan haal ik het geld er maar weer af .. slechte zaak mr. Bunq

Wat ik vooral vreemd vond, was dat ik een mail kreeg van Bunq, waarin het saldo van mijn spaarrekening vermeld stond. Dat is toch bizar in een email?

@New-Teal-Colt-742778721#294909

sparen bij trade republic leverd 3,75% op. zonder opname limiet. als je veel spaargeld heb zoals wij, meer op dan bij bunq.

@Eden-Initiative#294834 ik heb mijn geld eraf gehaald

Ik ga ook mijn geld elders zetten door dit wanbeleid. Wat een slechte zaak. Doei Bunq!

Het grote deel van mijn saldo bij bunq is inmiddels ook verhuisd.
            Trade Rebublic zal sterke toeloop van bunq-klanten krijgen de komende dagen, lijkt mij.

Hier ook al bezig om het e.a. ergens anders onder te brengen.

• Ik kan leven met een rente verlaging, maar niet als nieuwe klanten veel meer rente krijgen
              • Mijn spaarsaldo in een mail benomen? Waar staat het nog meer in opgeslagen?

Wat meer dan niet netjes. Heb half juni flink geld op m’n bunq rekening gezet en een paar weken later dit.

Ben het ook aan het verplaatsen, per e-mail mijn bankstand, wat is dit voor marketing?
                  Wacht al 4 weken op een antwoord via de App, krijg je een antwoord is het een standaard antwoord zonder dat ze even doorlezen.
                  Ik was eerst positief over Bunq, maar dat hebben ze inmiddels zelf knap afgebroken.
                  Doei, misschien tot later.

Tsja, bij sommige bedrijven krijg je vaste klanten korting... hier het omgekeerde ;)

@New-Purple-Meerkat-946372234#295128
                      Ja en dan in de mail, behalve je saldo, vier keer het rentetarief van 3,36 % noemen om uiteindelijk te beseffen dat je maar 2,16 % krijgt.
                      Hadden ze gewoon uitgelegd dat je wat minder krijgt, was het misschien nog te verteren, maar dit is een flauwe truc. Inderdaad een schoffering voor bestaande klanten. Niet netjes.

te bizar voor woorden, maar als nieuwe klant weet je dus dat je binnenkort ook een fikse rente verlaging kunt verwachten. Ik heb inmiddels mijn geld overgemaakt naar een betrouwbare groene bank. bah

Ook ik kom tot de conclusie dat Bunq niet betrouwbaar is en dat ze trouwe klanten in de steek laten. Niet handig voor een bank…positief is de mogelijkheid om in buitenlandse valuta te betalen, maar daar is geen spaargeld voor nodig. Dus ook ik haal mijn spaargeld zeker een jaar weg en of ik dan nog terugkom???
                          PS. Waarom een spelletje met een draaiwiel dat heel lang duurt en alleen maar tot frustratie leidt???

Tja, in de mail meermaals de hogere rente dikgedrukt en de verlaagde rente zo onopvallend mogelijk... Bah!
                            Bunq (grotendeels) byebye!
                            Dit was te voorkomen geweest met open en eerlijke communicatie, dit zuigt.

Ik had net een melding van een bug ingediend, omdat ik zag dat mijn pay day ineens lager uitviel dan voorheen, terwijl ik juist extra had bijgestort - - lees ik nu dat het dus bewust beleid is om bestaande klanten te korten om zo nieuwe klanten te spekken. Wat een bizarre wending van Bunq, zo klantonvriendelijk - - en dan ook nog een schandalige misleidende marketing om de rentekorting ook nog eens met confetti in de app te tonen. Ik ga op zoek naar nieuwe bestemming voor mijn spaargeld, ben echt boos over deze behandeling.

Deze thread lijkt mij toch duidelijk, wat ik nu vooral mis is een reactie van de marketing afdeling van Bunq.
                                Bunq doet het al niet zo goed (understatement) in het nieuws, hou jullie even rustig en koester je bestaande klanten.
                                Het is jullie gelukt om tijdelijk weer even hoog in de lijstjes te komen, tegen de prijs van het verliezen van je bestaande klanten.
                                Ik had mijn gratis spaarrekening omgezet naar een betaalde Bunq rekening, inmiddels heb ik die weer opgezegd en ben met mijn spaargeld naar een andere bank vertrokken.
                                En ik heb zo het vermoeden dat ik niet de enige ben, leest er überhaupt wel iemand mee van Bunq?!

11 days later

De mail is bij mij ook compleet verkeerd gevallen. Komt er dus op neer dat alle bestaande klanten een renteverlaging krijgen en alle nieuwe klanten een veel hogere rente. Ook look "trucje" om het te verkopen als een renteverhoging op je extra gestorte geld. Ik heb net een flink bedrag van mijn spaarrekening afgehaald en zal de komende maanden dus niet boven mijn hoogste bedrag uitkomen..

Als Bunq het nou netjes had gecommuniceerd en uitgelegd dat de rente daalt omdat de ECB ook de rente verlaagt was het nog een ander verhaal. Door zo'n misleidend mailtje, en door bestaande klanten te misleiden ben ik ook gelijk al mijn vertrouwen in Bunq kwijt. Ik haal dus ook al mijn spaargeld weg en zet het bij Raisin of Trade republic neer.

ik las van de week op bnr nieuwsradio dat de ECB elk kwartaal de rente wil gaan verlagen de komende 1,5 jaar. ik heb onze 14k reservepot voor 2 jaar vast gezet via raisin. eind 2026 komen er 4 depositorekeingen vrij 2x 4,45% 2x 3,70%

tegen die tijd maar weer kijken wat bunq doet met zijn rente beleid...
                                    gelukkig leven we niet meer in 1990 en is er keuze zat,

Hi there @New-Denim-Civet-3699841070#295387 👋

Thanks for your review! The decision to have the current interest rate is determined by various factors and considerations. It’s important to note that interest rates can be influenced by market conditions, economic factors, and bunq’s specific strategies. In saying that, we must acknowledge that bunq has a very competitive interest rate 🚀 Rest assured, our commitment is to provide you with the best service possible.

Any updates or changes on our interest rate will be communicated promptly to ensure you have the latest information. Keep an eye on our MassInterest page: https://together.bunq.com/d/8298 📣

We're always open to exploring new ideas voiced by our fellow users! Feel free to share it under https://together.bunq.com/t/ideas 💡 and stay tuned for potential changes.

Besides that, thank you for taking part in our vibrant community! Always happy to see you here 🌈

Goed Bunq, dat is de druppel. Dit soort vieze spelletjes daar hou ik echt niet van. Bestaande spaarders straffen, nieuwe belonen. Ik ga nu kijken of ik over kan stappen naar Raisin, daar hoor ik goede verhalen over. Nogmaals dit kan echt niet, en al helemaal niet op wijze zoals dit gecommuniceerd wordt. Ik moet dit teruglezen op internet. Ik heb niet eens netjes een email gehad. Foei Bunq, nog veel te leren!