• How do I change the name for my account?

Ik wil graag de naam van mijn rekening wijzigen

@Zamir-uddin-Golden-Wolf#49175 Hi Zamir,

De naam van je rekening is altijd je eigen naam. Het is dus niet mogelijk om deze aan te passen anders dan de opties die hier aangeboden worden. Dit zijn allemaal vormen van je volledige naam. Mocht er een typfout in je naam zitten dan kun je contact opnemen met Persoonlijke Zaken om dat te corrigeren.

In de app zie je ook namen voor rekeningen, dit zijn een soort "labels" die alleen binnen de app zichtbaar zijn. Naar buiten toe (bij transacties) zie je alleen je volledige naam staan. 🙂 Deze kun je aanpassen door je rekening te selecteren, dan te kiezen voor Instellingen en vervolgens "Personaliseer rekening". 👍

Sander changed the title to 🇳🇱 How do I change the name for my account?.

Is het ook mogelijk om je initialen weg te laten halen via support?

@Lezz#49328 Aangezien het een bankrekening betreft zal bunq altijd je volledige naam moeten weten. De verschillende mogelijkheden tot weergeven van je naam kun je vinden via bovengenoemd topic. Op dit moment is er een optie voor alle initialen + achternaam, en een optie voor alle namen voluit + achternaam. 🙂

a year later

Ik heb een zakelijk account, maar één van de rekeningen gebruik ik als privé rekening. Aangezien mijn zaak een eenmansbedrijf is (ZZP), is het feitelijk ook mijn persoonlijke rekening. Kan dan mijn persoonlijk naam niet worden toegekend?

Hi 👋 @RteKaat#133118

Bij een zakelijk account wordt alleen de gekozen handelsnaam worden gebruikt. Bij persoonlijke accounts kun je kiezen tussen enkele variaties op je naam. Dit kun je vinden onder Profiel > Tik op je naam > Officiële naam/Handelsnaam. Deze naam is van toepassing op al je accounts en kan niet afzonderlijk worden toegewezen.

@Hristo-Yellow-Quokka#133276

This is Together the public community forum of bunq. 🌈 When you have private problems to solve you can use the private support tab in the app for private support. 💬

I will hide this comment as it's a private matter. We hide comments for your own privacy and to keep Together clean and clear. This is in accordance with our community guidelines

Tim changed the title to How do I change the name for my account?.
                    3 years later

Mijn handelsnaam is veranderd, hoe verander ik die ook op mijn zakelijke rekening?

Write a Reply...