• Ask the Community
  • πŸ‡³πŸ‡± Request expired

Vandaag stond in rekeningen dat een request Van een maand geleden is verlopen. Ik click erop en dan staat er dat er is betaald.

Is het bedrag helder blauw omdat er is betaald na een maand niet reageren of is het bedrag niet bijgeschreven?

De melding van een verlopen request, terwijl deze al betaald is, vind ik onzinnig. Kan dit uit?

Hi @Jan-Azure-Bear#49278 πŸ‘‹

Wees gerust het bedrag is gewoon bijgeschreven. Je krijgt deze melding omdat je de request hoogstwaarschijnlijk gedeelt hebt via Whatsapp of een andere app.

bunq kan hiermee niet garanderen dat een request maar voor 1 persoon bedoelt is, wat wel het geval is bij een sms of e-mail. Want je kan de link bijvoorbeeld ook naar een whatsapp groep sturen.

Om die reden blijft de request een maand open staan, zelfs als hij al voldaan is doordat iemand betaald heeft. πŸ˜‰

Wat je zou kunnen doen is zelf het request sluiten wanneer iedereen betaald heeft, hierdoor zal je later geen melding meer ontvangen dat het request verlopen is.

Nog een fijne avond 🌈

Kan ik deze meldingen uitzetten? Ze zijn irritant en hebben geen toegevoegde waarde.

@Qarizma#49358 Wat wel kan is direct nadat iemand je request betaald heeft, de request sluiten.

Of de request via mail of sms sturen, dan staat ie eenmalig open ipv een maand.

@Qarizma#49358 Het is mogelijk om de push notificaties voor requests uit te zetten, helaas geldt dit dan wel voor alle request gerelateerde notificaties.

Je kan deze uitzetten onder je profiel en dan onder instellingen.

Deze verwarring had ik in het begin van het gebruik met bunq ook, ik ben daarom bunq.me-linkjes gaan gebruiken. Daarbij kun je een bedrag en omschrijving ook direct in de url stoppen, ideaal!

@Alieke#49429 Het nadeel daarvan is dan weer dat de bedragen zijn aan te passen en dat de request niet wordt gekoppeld aan de betreffende afschrijving in je bunq account

21 days later

@Meester-Kevin#49454 That’s partially a solution, I am still wondering why I would want a notification for an expired request? Why?

@Tamer#54220 So that you know that someone (potentially) didn’t pay you the money that they have to pay you?

@WJanson#49305 Vroegah (en een paar dagen tussendoor, na bunq 7 geloof ik) mailde ik (en vele andere met mij) mezelf de link en plakte die vervolgens voor iedereen in Whatsapp. Dus wat je zegt klopt niet.

Bij Rabo kan je gewoon zeggen hoeveel keer je hem wilt en dan sluit ie. Lijkt mij super als je kan zeggen, ik wil hem 7 keer. En dat hij dan na een maand zegt: He, je hebt er pas zes! Zodat je even kan kijken wie je nog mist.

Write a Reply...