• Ask the Community
  • πŸ‡³πŸ‡± Delay with iDeal top-up?

Ligt het aan mij of is het direct geld toevoegen van een andere bank vertraagd voorheen zag ik het meteen verschijnen nu zit er een vertraging in.

@Art-of-Catering-foodcounter-B-V-Golden-Frog#62287 Even uitgeprobeerd. Geld toevoegen via ING (iDeal) staat er ook nu direct op πŸ‘πŸ»

Top-up is super snel via iDeal 🀟🏼 Je kunt natuurlijk ook bunq.me/gebruikersnaam/hoeveelheid gebruiken 😜

Sander changed the title to πŸ‡³πŸ‡± Delay with iDeal top-up?.

@Art-of-Catering-foodcounter-B-V-Golden-Frog#62317 kan een kortstondige vertraging in het ideal systeem geweest, dus dan heeft bunq wat langer nodig gehad om de betaling van de andere bank te bevestigen op de systemen van ideal.

@Art-of-Catering-foodcounter-B-V-Golden-Frog#62317 Mogelijk is er iets misgegaan bij het terugkeren naar de bunq app, na het goedkeuren van de iDEAL betaling. Dan wordt de betaling namelijk niet direct verwerkt en kan het enkele minuten duren.

@Art-of-Catering-foodcounter-B-V-Golden-Frog#62287 vanuit Rabobank geen problemen hier..

6 years later

Enkele uren geleden via de bunq app geld toegevoegd aan bunq middels IDEAL. Van mijn Rabobank rekening is het geld afgeschreven in de bunq app staat IDEAL top up expired en het geld niet bijgeschreven. Hoe kan dit zsm opgelost worden?

• JoAce

Hi @New-Fuchsia-Warthog-2016942976#298230 πŸ‘‹

We're experiencing a surge in connections (4x the usual activity), which may cause slower response times in the bunq app. Our team is working hard to get everything running smoothly again. In the meantime, your card payments are working as usual.

Thank you for your patience and understanding through this technical issue πŸ™

• NNNRookie

•  

@New-Fuchsia-Warthog-2016942976#298230 bunq kampt hoogstwaarschijnlijk met een DDOS aanval. ze geven aan 4x meer verkeer dan gebruikelijk.. Hoop dat het nieuwe aanmeldingen zijn maar betwijfel het ;) Even afwachten dus.

@Jo-#298231 oke helder. Maar betekend dit dat het geld alsnog op mijn Bunq rekening wordt bijgeschreven zodra de technische problemen zijn verholpen?

• ThijsProdigy

@New-Fuchsia-Warthog-2016942976#298236 Hoogstwaarschijnlijk wel! Betalingen zijn waarschijnlijk alleen vertraagd

• MaartenRookie

•  

Ook ik heb een iDeal betaling gedaan. Gisteren rond kwart voor vier. Maar het geld is nog altijd niet bijgeschreven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?

• ThijsProdigy

@New-Navy-Basilisk-1830924575#298241 Even twee werkdagen afwachten, en als je dinsdag nog niks ontvangen hebt even contact opnemen met bunq

• MaartenRookie

•  

Dan ga ik dat maar doen.

@New-Navy-Basilisk-1830924575#298241 Ik heb hier ook last van Maarten. Het komt door de problemen die ze gister hadden. Staat er bij jou in de Bunq app ook β€˜Top up expired’? Mij is verteld dat het geld weer wordt bijgeschreven op de bankrekening waarvan de betaling is gedaan, maar dat dat 1-2 werkdagen kan duren..

• MaartenRookie

•  

@New-Lavender-Raven-3620821364#298256 bedankt voor jouw reactie, dat is inderdaad de melding die ik heb staan. Even afwachten dan maar.

• MayaAce

Hey @New-Lavender-Raven-3620821364#298256 and @New-Navy-Basilisk-1830924575#298245 πŸ‘‹

We're sorry to hear that you had issues with your top ups. Depending on your sending bank, the money will return to the sending account, or the payment will be processed again. In the second case, the payment will show up in your bunq account.

Please contact us via the in-app Support Center if your expired top up isn't reverted to the sending account within 1-2 business days.

In the meantime, you can simply redo your top-up and the payment will be processed successfully πŸš€

For more information on the technical issue we experienced yesterday, please check out this article: Slower app responses on January 2, 2025 πŸ“š