• Ideas General
  • Opgebouwde rente niet zichtbaar

Sinds update #10 vergoedt bunq rente over de tegoeden, echter staat er nergens in de app hoe hoog de tot op dat moment opgebouwde rente is dan wel wanneer de opgebouwde rente uitgekeerd wordt.
Hoe kan ik zien dat er rente vergoed wordt?

De opgebouwde rente wordt maandelijks uitgekeerd in de eerste week van de maand, startend in April 2019. Ik vermoed dat je dan dus pas vanaf 1 maart 2019 rente op gaat bouwen. Er was een ander Together Topic waarin dit werd gezegd. De startdatum van de rente is een gokje van mijzelf.

3 months later

Porretje... Hi-Five als je ook graag dagelijks zou willen zien hoeveel rente je in de lopende periode hebt opgebouwd.

4 years later

Nu de rente alleen maar voor sommige type subaccounts geldt, lijkt dit mij nu extra relevant. Zo zal je makkelijk zien of er wel of niet rente aan het opbouwen is.

@New-Aquamarine-Peccary-3720084852#272747 Kind of workaround could be to put a widget on your Home tab that shows you the Total amount on all of your savings accounts. Then multiply that amount by the interest and divide by 12 to get the monthly payout sum.

@Jakob-Y#272750 yeah that's quite some workaround. To me it doesn't give the same assurance/feeling as when the app would display it by itself.

@Jakob-Y#272750 Auf jeden Fall kreativ. Aber keine wirkliche easy Lösung, wie man es von bunq gewöhnt ist :-)

9 days later

Bij Leaseplan Bank doen ze dat wel :-)

9 days later

Was hier dus ook naar op zoek! Feature request 😎

6 days later

@New-Silver-Ram-3877242780#273112

idd ja, was leuk om te zien . sinds kort alles bij bunq geparkeerd en het is nu afwachten. had het wel leuk gevonden als
                    bunq dit ook had

Ja zou mooi zijn als je de hoogte van de rente en de opgebouwde rente zou kunnen zien.

a month later

@New-Strawberry-Porcupine-2573069665#273693 de rente is nu zichtbaar in de app! open je app en klik op de valuta teken boven in het scherm in de spaarrekkening

a month later

Valuta teken boven in het scherm? Dat zie ik niet.

@beekie#275014 ik zie dat staan, maar er staat 0 euro opgebouwde rente

@New-Crimson-Chameleon-2115179777#276202 Dit wordt bedoeld, als je hier op tikt zie je alle rente informatie:

Heb je al een keer rente uitbetaald gekregen? Pas na de eerste keer wordt volgensmij de informatie pas goed weergegeven.

druk eens op de rentevoet teken van 2,01. als goed is zie je dan de opgebouwde rente

@beekie#276207 Klopt, maar dus nog niet als je nog niet eerder rente uitgekeerd hebt gekregen.

6 days later

Bij mij staat hier "totaal betaalverzoeken". Heb nu 2 maanden de gratis easy versie, maar zie nergens wat er aan rente is bijgeschreven. Maar zie ook, heel raar, nergens de actuele rentestand. Daarvoor moet ik "bunq rente" googelen en dan zie ik t pas...

@New-Mustard-Orangutan-1421602764#276448 Als je linksboven "Totaal betaalverzoeken" ziet, dan is dit een normale rekening en geen spaarrekening. Je ontvangt geen rente over geld op normale rekeningen, alleen over geld op spaarrekeningen.

Je kunt de rente wel in de bunq app zien als je een spaarrekening hebt.