Karel DelvoijeRookie
Ik wil mijn zakelijke rekening opzeggen en in plaats hiervoor een rekening toevoegen in mijn premium. Kan dat?
Ik wil mijn zakelijke rekening opzeggen en in plaats hiervoor een rekening toevoegen in mijn premium. Kan dat?
@Karel-Aquamarine-Zebra#70543 Je kan altijd een rekening reserveren binnen je persoonlijk account voor de zaak. Bij een eenmanszaak mag het juridisch ook.
@Webarcher#70563 Ja, heb ik nu gedaan. Scheelt weer 💰
Hi @Karel-Aquamarine-Zebra#70564
Het bovenstaande antwoord van @Webarcher#70563 is niet helemaal correct. Vanuit de overheid (lees Belastingdienst) hoeft een rekening niet per definitie een zakelijke rekening te zijn, dat klopt.
Volgens de Algemene Voorwaarden van bunq is het daarentegen niet toegestaan om een persoonlijke rekening zakelijk te gebruiken.
@Tim#70568 klopt, maar bunq mag het niet actief tegenwerken dat een ZZP'er bijvoorbeeld een van zijn/haar 25 premium rekeningen voor zakelijke doeleinden gebruikt. Maar overleg met Support vooraf via Private Matters* is te alle tijden aangeraden. Maar het klopt officieel heeft bunq zakelijk gebruik van privé rekeningen uitgezonderd in haar algemene voorwaarden, alleen juridisch gezien ziet het Nederlands recht in bepaalde gevallen die bepaling als nietig kunnen, bijvoorbeeld als iemand handwerkjes verkoopt en niet veel omzet draait. Maar dit zou je zelf met je advocaat, als je die hebt, moeten overleggen of anders bij het juridisch loket.
In veel gevallen zal kleinschalig gebruik, in Nederland, gedoogd worden, net als de andere banken dit in Nederland gedogen, want die hebben vaak precies dezelfde clausule(s) in hun AV staan.
(*link opent direct prive chat in de app)
Ik wil ook mijn zakelijk rekeningen opzeggen en toevoegen in mijn premium. Hoe kan ik de zakelijk rekening opzeggen?
@VintageEuropeanCraft-Indigo-Jaguar#70642 ik geloof dat dit niet mogelijk is, bunq premium en business zijn gescheiden accounts/rekeningen, je kunt wel met 1 bunq app op 1 apparaat gelijktijdig ingelogd zijn bij en je bunq premium en bunq business, ook kun je een connect rekening van/naar je beiden rekening opzetten en 1 pinpas voor bijde rekeningen gebruik via dual pin, deze topic van bunq Update 10 helpen je op weg:
Upgraded Connect: https://together.bunq.com/d/8488
Dual PIN for Business: https://together.bunq.com/d/8336