• Ask the Community
  • Overstapservice stappen

Ik heb Overstapservice aangevraagd en dit is geaccepteerd. Ik heb inmiddels ook een overeenkomst ondertekend waarmee ik mijn oude bankrekening bij de Rabo opzeg. Ik zie in het Overstapservice menu van Bunq nog een formulier dat ik kan gebruiken. Moet ik dat nu alsnog rondsturen aan al mijn incasso’s?

Hey Bote,
    In principe krijgen alle bedrijven een bericht dat je rekeningnummer is gewijzigd. Mocht een bedrijf hier echter niet naar luisteren/niet verwerken dan kan je het formulier gebruiken om het handmatig om te zetten. 😁

@Bote-Magenta-Puma#74457 Hoi πŸ‘‹ Bote,

Wat leuk om te horen dat helemaal overstap naar bunq 🌈!

De overstapservice voorziet dat jouw incassos automatisch worden omgezet, daar hoef jij dus niets meer voor te doen. Wel moet je zelf je nieuwe rekeningnummer doorgeven aan mensen of bedrijven waar geld van ontvangt, zoals bv een werkgever.

Fijne zondag πŸ‘

De overstapservice vraagt meteen aan de incassant om het rekeningnummer te wijzigen. Dus het formulier is i.p. niet nodig. Ik heb wel gemerkt dat het soms lang duurt voordat de wijziging is doorgevoerd. Als het me te lang duurde, heb in alsnog betreffend formulier opgestuurd.

Gerelateerd vraagje: kan je je rekeningen bij je oude bank meteen opzeggen als je de Overstapservice hebt aangevraagd? Of is het raadzaam even te wachten?

@Samzoiets#74542 Ik zelf heb toen 2 maanden gewacht zodat ik zeker wist dat er niks meer op werdt gestort. Zag geen veranderingen meer, dus heb het toen opgezegd.

@Samzoiets#74548 Je kan je rekening om laten zetten naar een administratieve rekening. Dan blijft de overstapservice gewoon werken alleen kan je er niet meer bij zeg maar. Maar heb je dus ook geen kosten meer voor je oude rekening.

@StefanB#74464 Weet je dat zeker? Ik heb wel alles handmatig moeten omzetten. Naar mijn weten doet de overstapservice alleen het doorsturen van de betaling naar je Bunq rekening.

En moet je zelf alle instanties af om je rekening nummer aan te laten passen.
                En dat kan je dan eventueel doen met het formulier wat je in de app kunt downloaden.

@Samzoiets#74559 Het nut is dat je overstapservice gewoon nog actief blijft. Dus mocht er iemand of iets nog steeds afschrijven of bijschrijven van je oude rekening dan kan dat niet meer omdat het rekeningnummer niet meer bestaat.

@Indra#74560 Many notice automatically that the account number changed and will adjust it in their systems. Some companies do not do this however and you'll need to change some manually. πŸ™‚

2 years later

Waar in de app kan ik de overstapservice vinden?

@Bote-Magenta-Puma#74457 waar in de app kan je de overstapservice vinden?

@Frances-Magenta-Llama#203929 Als je naar 1 van je rekeningen gaat, en dan rechtboven op het tandwieltje klikt om naar de instellingen van die rekening te gaan, staat daar als het goed is ook de overstapservice.

Write a Reply...