• Koppeling met boekhoudprogramma Yuki?

Hoi, inmiddels heb ik contact opgenomen met Yuki m.b.t. een broodnodige koppeling met Bunq maar ik begrijp dat het verzoek vanuit Bunq moet komen? Begrijp ' t niet helemaal. Heb ook geen verstand van publieke of andere API's. Zou iemand alsjeblieft even willen bellen met Yuki support? Alvast bedankt!

Michiel Binksma

My First Ether

Hoi Michiel!

Wij hebben altijd een publieke API waar ze mee aan de slag kunnen, maar we zullen zeker even contact opnemen om hen daar aan te herinneren πŸ˜„

Thanks!

Dankjewel Koen! Laat je weten wat de uitkomst is?

5 months later

Hi Koen en Michiel,

Ik kan jullie en andere Bunq users het volgende melden:

Met de uitrol van de PSD2 wordt het mogelijk om in real-time de stand van de bank bij de houden waar Yuki zeker gebruik van gaat maken. De uitrol zal in de eerste helft van 2018 gebeuren. Daarom bouwen wij tot dan geen nieuwe bankkoppeling met Bunq omdat deze in maximaal een half jaar weer buiten gebruik is.

Binnenkort is het dus mogelijk om een koppeling te maken met Bunq.

Voor meer informatie over het handmatig inladen van de banktransacties, wil ik verwijzen naar deze link:http://help.yuki.nl/documents/lijst-met-ondersteunde-exportformaten-banken/bunq-bank-importeren.

Met vriendelijke groet,

Seven van Yuki | Support

7 months later

Dit had ik niet verwacht. Gebruiken we de meest moderne bank (bunq) en (het meest?) moderne boekhoud pakket (Yuki), kan er toch niet gekoppeld worden. Het is nu Augustus 2018, hoe staat het er mee? Is er een koppeling in de maak?

@Code-Careers-B-V-Grey-Cheetah#29852 De meest recente (lees vandaag) reactie vanuit Yuki : "Vooralsnog is deze koppeling er niet, maar uiteraard sluiten we dit niet uit!" en in andere reactie daaropvolgend: "Heeft vooral te maken met de API mogelijkheden / onmogelijkheden. We houden je zeker op de hoogte! "... Weinig concreet dus.

24 days later

Is er al een update???

@Rayen-Orange-Puma#33548 zie de reactie van Yuki in de post hierboven. πŸ™‚ bunq heeft de API klaarstaan, maar het lijkt erop dat Yuki wil wachten op PSD2.

Okee duidelijk dank je

4 months later
                    Tim unlocked the discussion.
                      2 months later

Voorlopig blijft het handmatig mt940 bestanden uploaden. Hoe lang is dit nog nodig? Ik zou bezoekers van dit forum die yuki overwegen zich ook orienteren op alternatieven als jortt.nl (zelf nog geen ervaring mee), die zien er de urgentie gelukkig wel van in omdat ze daar al wel een koppeling hebben gerealiseerd.

5 months later

I watched bunq update #11 and understood there is an official 'boekhoud koppeling' to use. I would love to inform Yuki about this and forward a link to a technical page that their team can use to, like Ali said: Start coding.
                        Where is such a page? I can't seem to find it. If I was their coder I'd be back to coding other things...

@Pieter-Orange-Leopard#110453 Pretty sure Ali just referred to the regular API.

@Jakob#110455 Why would he pronounce it to something completely new and very simple for companies to link to bunq? I find it odd, that I can’t find anything except the regular API, so you might be right. I just wanted to doublecheck I hope someone can confirm.

@Pieter-Orange-Leopard#110453 it is not something entirely new. Ali presented it as there are more and more companies that have a direct connection. They all make use of the regular API, there's no benefit of a separate API as the "regular" API can already do everything. If you want to send a technical page (documentation) you can refer them to https://doc.bunq.com πŸ˜πŸ‘

16 days later

Waar blijft de koppeling tussen Bunq en Yuki? Komop yuki zo moeilijk moet het toch niet zijn om die koppeling te realiseren??🧐

@Capitano#113422 dit is het bunq forum, niet het forum van Yuki, dus als je wilt dat Yuki actie onderneemt dan kun je beter hen een berichtje sturen. πŸ™‚πŸ‘

@Sander#113438 Reden is dat ik dacht dat ze hier ook hadden gereageerd. Maar je hebt gelijk ik ga ze een bericht sturenπŸ‘Œ