RaymondRookie
Hoe kan ik een zakelijke incasso registreren bij Bunq?
Hoe kan ik een zakelijke incasso registreren bij Bunq?
@Rayoftrance#75028 Je wil incasseren bij je klanten? Dat kan op het moment niet. Je kan bunq wel koppelen aan Mollie en het via die weg doen, of gebruik maken van een betaalverzoek, eventueel geautomatiseerd via de API.
Het gaat om een bedrijf dat bij mij wil incasseren. Sepa formulier is opgestuurd maar ze geven aan dat ik het ook bij de bank moet registreren
@RvdK-Interim-Purple-Bear#75032 Goh daar heb ik nog nooit van gehoord. In de vele jaren dat bedrijven bij mij incasseren heeft nooit een partij gevraagd om de incasso bij de bank te registreren. Ik heb zelfs vanuit een vroeger bedrijf geïncasseerd bij klanten en daarvoor hoefde niks bij de bank van de klant geregistreerd te worden.
Maar misschien is dit iets obscuurs of nieuws en hebben andere mensen een antwoord voor je. :) Mocht je binnen enige tijd geen antwoord krijgen, dan kan je je vraag ook persoonlijk aan bunq stellen via "Ik heb een vraag -> mijn vraag staat er niet tussen -> vraag direct aan bunq" o.i.d.
Volgens mij gaat dit om B2B incasso’s. Die zijn net wat anders geregeld dan het normale SEPA incassogebeuren.
Beste neem je even contact op met support!
Ook B2B incasso's werken het zelfde binnen bunq als reguliere incasso's. Zeg tegen het bedrijf dat de incasso is geregistreerd, zodat zij kunnen starten met incasseren.
De eerste incasso dien je handmatig (binnen 2 dagen ipv 5) te accorderen. Daarna eventueel op automatisch zetten. Vervolg incasso's dienen ook binnen 2 dagen goedgekeurd te zijn.
Here's some information from bunq directly about this: https://together.bunq.com/d/3605-what-are-sepa-business-to-business-b2b-direct-debits-and-how-do-i-accept-them
@Jakob-Y#75090 Hi Jakob, when is bunq going to provide this service to the bunq business accounts? So that I can receive money from my customers via direct debit? What is holding bunq back?
Hey @JorgenW#296909 👋 Thank you for participating in our vibrant community and voicing your feedback 🌈
While outgoing SEPA Direct Debits are currently not supported, you can explore our bunq.me feature for your payment requests.
Once again, thank you for sharing your feedback, as it helps us grow and improve our services for you 🚀