Peter PaulRookie
Mijn zoon wil een rekening bij Bunq openen, vervolgens verificatie en dat kan alleen als hij een andere bankrekenung gebruikt, die heeft hij natuurlijk niet. Raar toch. Wat nu?
Mijn zoon wil een rekening bij Bunq openen, vervolgens verificatie en dat kan alleen als hij een andere bankrekenung gebruikt, die heeft hij natuurlijk niet. Raar toch. Wat nu?
@Peter-Violet-Frog#88290 Also ich habe kein anderes Konto für die Verifizierung hier benötigt.
Das höre ich jetzt auch zum allerersten Mal.
Sie müssen ein Konto bei bunq besitzen um ein Konto für den Sohn zu erstellen wenn er minderjährig ist, glaub ich so gelesen zu haben 🤔
@Peter-Violet-Frog#88290 Als je zoon meerderjarig is dan hoeft hij geen rekening te hebben. Zie https://together.bunq.com/d/1015-who-can-use-bunq met de optie van Onfido, dat is een videochat controle dingetje. Als je minderjarig ben dan kan je dat niet doen. Dan hoeft je zoon nog steeds geen andere bankrekening te hebben maar moet jij als vertegenwoordiger een bankrekening bij een andere bank hebben. Heel raar en bijzonder geslaagd als Paarse Krokodil.
@JeroenE#88309 Dankje Peter, lekker doolhof bunq! Er is geen andere optie dan eerst bij een andere bank een rekening te openen, wat denk je?
@Peter-Violet-Frog#88311 Niet dat ik weet, dus dat heb ik uiteindelijk dus weer gedaan. Bunq is de enige bank die ik ken die zichzelf niet vertrouwd met bestaande klanten. Te zot voor woorden natuurlijk. Welke bank eist nu dat je eerst een rekening opent bij een andere bank voor ze je geloven dat je echt degene bent die je bent terwijl je al lang een rekening voor jezelf bij hun hebt? Ik ken alleen bunq die zo dom is om dat te doen.
@JeroenE#88314 Keep your messages polite and respectful, please. I don't mind you sharing your opinion but we do not call eachother/bunq stupid here. 🙂
@Sander#88331 Wat vindt jij een goede term voor een bank die klanten dwingt een rekening te openen bij een andere bank terwijl je al een bestaande rekening hebt bij die bank?
@JeroenE#88350 "niet zo handig"
@JeroenE#88350 Clearly not "stupid", I can agree that it is not convenient, but maybe there are reasons that you simply haven't considered or don't understand.. 🤷♂️ Calling people/bunq stupid is not what we want to see (and does not fit within the Community Guidelines )). I also don't want to have an endless discussion about this, this topic is about the opening of children accounts (of which we have more but I can't find that right now) and let's leave the p politeness discussion right here. 🙂👍
Ik moet zeggen dat ik dit inderdaad wel een mooi voorbeeld vind van een paarse krokodil.
Wat is wezenlijk anders aan het controleren van de identiteit van een minderjarige ten opzichte van een volwassene? Ik denk dat het geen verschil maakt. Praktisch zou het kunnen zijn dat minderjarigen minder vaak over een volledig paspoort beschikken, maar een identiteitskaart heeft dezelfde werking qua legitimatie binnen Nederland.
Dan blijft dus het punt van de handelingsbevoegdheid over, waar een verschil zou kunnen optreden tussen volwassenen en minderjarigen. Bunq zou geconfronteerd kunnen worden met wettelijke vertegenwoordigers die de rechtshandeling (het openen van een bankrekening) ongedaan kunnen maken.
Nou is de vraag of het openen van een rekening met basisfunctionaliteit nog wel een 'ongebruikelijke handeling' is voor een minderjarige. In dat geval zou namelijk de toestemming wel of niet voorondersteld kunnen worden.
Nou maakt dat bunq op zich natuurlijk niet uit voor een bunq Free account af te sluiten, maar de vraag zou wel kunnen spelen bij een Premium account. Daar ga je een verplichting aan voor langere tijd.
De oplossing zou natuurlijk moeten zijn dat een wettelijk vertegenwoordiger mee tekent en zich garant stelt, bij voorkeur met zijn of haar eigen bunq Premium account, al dan niet binnen een Pack.
Zo koppel je kinderen aan hun wettelijke vertegenwoordigers en ben je gegarandeerd van betaling van kosten.
Met name het feit dat bunq geen krediet verstrekt, maakt dat bunq erg aantrekkelijk (want veilig) kan zijn voor kinderen. Als ik een bankrekening nodig zou hebben voor kinderen, dan zou ik zeker bunq proberen. Zelfs de passen doen het qua uiterlijk goed bij de kinderen!
Gemiste kans van bunq dat ze kennelijk zo moeilijk doen over het afsluiten van rekeningen voor kinderen. Juist de Packs zijn daar ideaal voor, zeker als een volwassene mee tekent. Je zou zelfs een Pack verplicht kunnen stellen voor minderjarigen, zolang de ouder maar betaalt.
Afijn, dan de kwalificatie. Ik denk dat dit niet slim is en weinig doordacht. Bunq heeft alle middelen in huis om dit makkelijker te maken en daarmee jonge klanten te binden, die in de toekomst ook gewoon bij bunq zullen bankieren en blijven betalen.
Voor 'niet slim en weinig doordacht' hebben we in het Nederlands een mooi woord; dom. Ik vind dat je dit best een domme keuze van bunq mag noemen. In het Engels ook wel 'stupid'.
Gemiste kans van bunq, die ze wat mij betreft snel wel gaan benutten.
@Samzoiets#88385 Helemaal mee eens, bunq zou hier zeker een voorbeeld aan kunnen nemen door e.e.a af te kijken van de groot banken. En helemaal terecht dat het nu onduidelijk is hoe minderjarigen zich kunnen aanmelden dan wel zelfstandig dan wel met een ouder in een pack.