• Geld uit de muur trekken in Marokko

Hey! Ik ga morgen naar Marokko en ik heb gelezen dat het erg aan te raden is om daar wat dirhams op zak te hebben omdat het niet bepaald Zweden is waar je overal je pas langs een machien kan halen om te betalen. Een van de redenen dat ik bunq is natuurlijk om van die commissies en toeslagen te omzeilen, maar soms kan dat nog lastig zijn. Alors, mijn vraag, dus; is er iemand al eens naar Marokko gereist en heeft daar geld uit de muur getrokken? Hoe deed je dat zo goedkoop mogelijk? Voor reizigers naar andere landen, wat zijn algemene tips? Ik weet dat in de eurozone het altijd veilig is om bij ATMs van bekende banken te pinnen en dat je zo geen kosten maakt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met landen buiten Europa.

OkΓ© dankjewel merci shukraan!

@yannickdoteu#115538 Een algemene tip is om de lokale bevolking te volgen... Marokkanen zijn over het algemeen erg gastvrij en behulpzaam als je ze om hulp vraagt bij praktische zaken in hun land.

Ga er vanuit dat pinnen in Marokko inderdaad niet zo een gemeengoed is als hier, zeker niet op markten (souks) en buiten de grotere steden zoals Tanger, Rabat, Casablanca, Marrakesh Oujda en Taza. Aan de andere kant is reizen met grote hoeveelheden cash natuurlijk nooit aan te raden.

Bij bunq kan je niet onbeperkt gratis geld uit de muur trekken, bekijk dus even de tarieven bij jouw abonnement. Plan aan de hand daarvan hoeveel dirhams je per keer nodig hebt.

Verder; zoek op de site van Mastercard naar een overzicht van pinautomaten en bekijk welke banken tarieven rekenen voor pinnen. Zo vind je de goedkoopste automaten. Laat ook nooit een lokale bank of winkelier de koers bepalen, maar gebruik altijd de koers van bunq. Kies dus nooit de optie om je opname te laten omzetten naar euro’s, want dat is altijd duurder dan bunq dat laten doen.

@Samzoiets#115596 Hey Sam, hartstikke bedankt! Ik ga je tips opvolgen.

@yannickdoteu#115605 Veel plezier in de Magreb!

Als je familie hebt daar, dan weten zij vaak ook wat je waar het beste kan doen. Vragen staat vrij!

3 years later

Hoi kan iemand mij bellen. Ik ben in Marokko en heb een aantal keer geprobeerd te pinnen via verschillende banken maar het lukt niet ? Ik dacht dat het internationaal was ..

@New-Azure-Starfish-2970665321#259995 Hi! Bunq support isn't available by phone, only via the in-app chat, check: http://together.bunq.com/d/32181

What type of card are you trying to use? Maestro cards probably won't work in Marocco, but Mastercards should work fine if they're accepted at the place you're trying to pay. Have you enabled Marocco as one of the accepted countries in your card settings? By default, only Europe is enabled.

@New-Azure-Starfish-2970665321#259995
              Hi πŸ–,
              apart for ensuring you have the funds available in the account linked to the card, which I am sure you did, make sure in the card settings you have Morocco in the list of coutries your card is enabled for. If not, update it and try again:
              🌈 https://together.bunq.com/d/2815-how-can-i-use-my-bunq-card-abroad/9

You should also make sure the ATM you are trying to use supports Master Card Credit cards or Master Card Maestro (depending which you are using).

If still issues, I advice you contact bunq support:
              🌈 https://together.bunq.com/d/32181-how-do-i-contact-support

Goos luck πŸ€
              Regards
              GG

Write a Reply...