@Simon-Yellow-Lion#123123 Hoi 👋 Simon,
Dat is een goede vraag. Echter, denk ik dat het beter is om dat aan bunq 🌈 zelf te vragen, ik kan er alleen maar naar gissen.
Persoonlijk vind ik de ernst meevallen, ook al ben ik zelf 1 van de 'slachtoffer'. Ja het is absoluut een stomme fout, maar waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt. En dat is niet erg, je kan er alleen maar van leren.
Of het gemeld moet worden? Daar valt over te twisten, het is in elk geval een afweging die bunq 🌈 moet maken en moet kunnen uitleggen, ook aan toezichthouder. Een mailadres is niet per definitie een persoonsgegeven. Echter, in dit geval lijkt mij daarover geen twijfel mogelijk, immers staan ook volledige namen erbij vermeld. Dus strikt genomen zijn meerdere persoonsgegevens gelekt per persoon.
Persoonlijk zou ik uit de juridische discussie zijn gebleven en het sowieso hebben gemeld... uit moreel en commercieel oogpunt... en ook in het kader van transparantie.
Maar at the end is het aan bunq 🌈 . Denk dat je het dan ook beste via Support kan vragen.