WimbatRookie
@Peter-Purple-Owl#155313 Exactly this !!!!!!!
Thank you so much for this spot on comment !!! 🙏
@Peter-Purple-Owl#155313 Exactly this !!!!!!!
Thank you so much for this spot on comment !!! 🙏
I can only partly understand your annoyance. Who likes to accept changes. I'd still like to take bunq over my arms at this point. At this point, the togather community is both a curse and a blessing. It's technically possible to send thousands of e-mails relatively quickly one after the other, but it's not appreciated and you'll end up on spam lists very quickly, which is why everyone sends in intervals. But Bunq has the problem of the community in which the first ones start to discuss the topic and others have not yet received any personal information.
I know that not everyone has this knowledge and understanding of this, so I wanted to cover it here. Also that bunq here moderates and closes threads in case of need is completely normal and also ok. It is difficult to communicate with a mass of heated minds.
Please take a night to think about it.
Danke für den konstruktiven Post. Keine Frage, die Art und Weise wie Bunq es kommuniziert ist marketingtechnisch eine Katastrophe. Ich kenne sowas aus meiner eigenen beruflichen Erfahrung, aber glücklicherweise war dann am Schluss immer noch ein Vertrieb vorgeschalteten, der das ganze entschärft oder abgeblasen hat. Ich bin auch Premium Nutzer, also nicht direkt betroffen. Ich bin es deswegen, weil ich sehr zufrieden bin mit den technischen Möglichkeiten und des Business Models. Mir ist diese ganze „Wir pflanzen Bäume“- Thematik eher peinlich. Aber wenn es Menschen gibt, die das mögen ist es mir auch recht. Hauptsache die Core Features bleiben. Daher bitte Bunq: Konzentriert euch bitte wieder auf euer Kerngeschäft und stellt jemanden ein der sich mit Marketing und Kommunikation auskennt. Es gibt für eine Firma und insbesondere für eine Bank nichts wichtigeres als Vertrauen.
@Herman-from-the-Netherlands#155048 Onzin. Het was helemaal geen gratis pakket. Het pakket had dan misschien dan wel de naam “bunq free” naar dat betekende niet gratis. De betalingsvormen waren alleen anders. Zo betaalde ik per transactie, anderen een vast (€1,-) bedrag per maand.
De reclame was “betaal alleen wat je gebruikt” en daarom ben ik bij bunq gekomen. Maar nu heb ik toch opeens een “premium” pakket waarmee ik moet betalen voor dingen die ik niet gebruik...
Ik vind het prima om te betalen voor iets wat ik gebruik en een bedrijf moet winst kunnen maken. Als ze de prijzen hadden moeten verhogen had ik daar begrip voor gehad. Maar hier niet voor.
@Alexander-Violet-Zebra-37082715#155131 Just join a pack and you will pay 5 euro/person and get more benefits
Communication isn't the best but there are alternatives available for the 2 person joint case
@Herman-from-the-Netherlands#155048
Ik ben het volledig met je eens, EN (ik heb geleerd zo min mogelijk 'maar' te gebruiken)
Toen ik bij mijn ouders uit huis ging moest ik ineens zelf alles betalen. Daarom moest ik zelf kijken wat ik nodig had en kon/wilde betalen.
Voor mij is het een objectieve rekensom. Mijn partner en ik zijn vanaf het eerste uur klant, maar door deze actie kost het ons ineens 191 euro. Voor mij reden om naar Knab over te stappen en via ABN-amro een gezamelijke rekening te openen.
Simpele rekensom scheelt ons dan ongeveer 100 euro per jaar.
Ik kan daardoor nu (tijdelijk) niet gebruik maken van Apple Pay. Ook kan ik niet meer een hele reeks rekeningen delen met mijn partner (maar Ă©Ă©n gedeelde rekening is genoeg en die kost 3,13 per maand).
Wel heb ik oneindig veel potjes (dus niet 'maar' 25) en is Knab onderdeel van Instant Payments waardoor al mijn betalingen direct bij een grote groep andere banken staat.
Ik krijg gratis pasjes voor alle 5 betaalrekeningen die gratis in het pakket zitten.
Knab was heel vooruitstrevend, maar nu niet heel erg meer. Biedt zaken waar ik niet veel toegevoegde waarde van zie, en is ook vrij duur.
... Heel misschien toch wel een beetje ongenoegen, maar dat is vanwege de belabberde communicatie.
@bunq#155137 Eerlijk gezegd vindt ik dat je als bedrijf je concurrenten niet van zo iets kan beschuldigen zonder onderbouwing. Want voor zo ver ik weet hebben andere banken hier plannen voor gehad, maar hebben ze dit nooit gedaan.
bunq gebruikt (of gebruikte) trackers van o.a. Facebook op haar betaalverzoek pagina's. Daar is toen ook veel om te doen geweest. Dus denk dat bunq niet de claim kan maken dat ze de meest privacy vriendelijke bank van Nederland zijn.
Ik denk dat je als bedrijf terughoudend moet zijn met dit soort beschuldigingen, zeker als ze niet hard te maken zijn. Het is goed om dit soort praktijken aan de orde te stellen en je kan natuurlijk wel aangeven dat bunq geen rekening gegevens verkoopt. Maar suggereren dat andere banken dat wel doen zonder bewijs kan volgens mij niet.
Het was niet gratis. Er waren kosten voor geldopnames, het aanschaffen van een pinpas en voor betalingen per pin. Het uitgangspunt van Bunq was juist altijd: helder waar je voor betaald en je betaald alleen voor wat jij gebruikt. Met maandelijkse vaste bedragen, die ook nog eens zeer hoog zijn, kan ik net zo goed naar iedere andere willekeurige bank gaan.
@Herman-from-the-Netherlands#155048 Gebruik deze thread vooral ook om met positieve ideeën te komen. Meedenken met ideeën voor iets moois is zoveel fijner dan alleen maar gal spuwen..
Beetje flauw om eerst de kritiek weg te wuiven met een onjuiste aanname en kromme vergelijken en dan vervolgens zeggen dat we het positief moeten houden.
Ik betaalde wel. Geen €8 per maand, maar ongeveer net zo veel als ik bij een andere Nederlandse bank zou betalen.
Uit het Bunq Pack idee en de populariteit om deze met vreemden te delen blijkt wel dat heel veel mensen €8,- gewoon te veel vinden. Laat Bunq gewoon reëel zijn en de prijs voor premium naar €5,- te verlagen. Dan maar met iets minder accounts en passen. Dat is voor velen meer dan genoeg.
Bunq zou een "basic" account moeten aanbieden wat voordeliger is. In de hoofden bij Bunq bedacht men dat €8,- realistisch is. Uit alles blijkt dat ze nog niet genoeg geld verdienen. Echter is men bij Bunq de weg kwijt en denken ze dat de fans op het forum hier representatief zijn voor de alle potentiele klanten. Dat Bunq koppig aan het falende prijsmodel van €8,- blijft vasthouden en nu zelfs het redelijk geprijsde Join account zijn gestopt zegt daar genoeg over.
@bunq#155137 Ach hou toch op zeg dat verhaaltje kennen we ondertussen ook. Maar als jullie een bank gaan runnen als een of andere proeftuin moet je jezelf eens echt goed achter de oren krabben. Flauwekul allemaal en nonsens antwoorden in plaats van begrip te tonen voor de frustratie van mensen
@Lukasvdh#155171 Tja en dat is nou juist het knelpunt, een bank die zo veel vraagt mag dan ook wel betere en professionelere communicatie hebben! Topservice, tot ze je niet meer hoeven :)