• Additional questions about bunq +1

@Stichting-Scouting-Westervoort#160682 Denk dat de server inderdaad is ontploft, hoop bunqers zijn bezig om over te zetten naar bunq +1.

Meine Frau und ich hatten einen Joint-Account, wurden dann zu zwei Premium-Members zwangs-upgegradet. Jetzt würde ich gerne meine Frau zu meinem +1 machen. Nur wie? Also ernsthaft? In den Einstellungen unseres gemeinsam genutzten Kontos finde ich nichts. bunq war doch mal so einfach. Was ist denn da passiert? Oder steh ich auf dem Schlauch?

@Peter-Turquoise-Llama-3688456628#160709 Hi Felix,

Follow these steps to add your wife as a +1:

Go to the Accounts tab
      Tap on Add a new sub-account
      Tap on Joint sub-account
      Choose a picture and a name for your new sub-account
      Invite the person you want to share the sub-account with by entering their phone number
      Confirm to send the invite

As simple as that 🌈

@bunq#160710 Danke! Das heißt aber auch, dass wir eine neue Iban bekommen?

@Peter-Turquoise-Llama-3688456628#160714 Hi felix, je kan bij de instellingen van je al bestaande rekening je vrouw uitnodigen om +1 te worden. De uitleg van bunq vind ik hierin niet super helder.

@ervingv#160640 Grazie della risposta, quindi non posso modificare il conto attuale e dare il +1 a mia moglie? Che adesso ha il connect su qull'iban?
            Devo creare un nuovo IBAN?
            Sapete che in Italia ogni conto che supera 15.000 € va dichiarato e se supera 5.000 di media vanno pagati 34,20€ ad iban?
            Creare tanti iban, come proponete può creare enormi problemi con il fisco italiano....

@Peter-Turquoise-Llama-3688456628#160714 Your wife just needs to have just one shared account before you make her a +1 via your settings. Whatever the Iban was for that shared account is the same. Nothing changes.

@ervingv#160753 Kwam er achter dat ik connect moest ontkoppelen en daarna een gezamenlijke rekening openen (nieuwe dus) nu kan er ook een pasje worden aangevraagd. Blijft jammer dat je een bestaande enkele rekening niet kunt omzetten naar een gezamenlijke. Bedankt voor je reactie 👍

@Michael-ERL#160761 Why don’t you join or open a pack? Same cost for you both plus you both get full Premium

So my +1 is intended to be a kid. My wife uses online cards, those wouldn’t be included. What about IBANS? How many personal IBANs does this +1 get?
                    Seriously, this is a joke. We migrated everything to bunq because of the Joint account, Pack is not the answer! Why on earth should I team up with strangers for a thing as serious as my bank account?
                    Do you take yourself seriously? Do you think all people only use Bunq as a backup service because it’s fancy? You are a real, expensive, bank; you should start behaving as such.

@leendersf#160805 Je kan een en/of rekening toch omzetten naar een +1?

@pbruins84#160806 Die hadden we nog niet. Ieder een eigen en dan een connect.

@leendersf#160807 Je kunt een Connect ook gebruiken als je rekening bij een +1.
                          De persoon die je uitnodigt dient dan alle andere rekeningen te sluiten, dan wordt die rekening met de Connect gebruikt als "+1 rekening".

@Bastiaan#160808 Dat zou super zijn! Ik probeer zojuist: alle accounts en connects verwijderen op de hoofdaccount na. Dan opnieuw een connect en dat lukt maar ik zie nergens +1

@leendersf#160812 Ga hiervoor naar de Settings van het account met de Connect, klik vervolgens op de "Connect" setting en daarna op de persoon waarmee de Connect actief is. Als je daarna op de foto/avatar van die persoon klik dan kun je hem/haar daar uitnodigen voor een +1.

Het zit aardig verstopt 😏 mogelijk is er ook een andere/snellere manier, maar die heb ik nog niet gevonden

@Bastiaan#160814 Thanka. Dat lukt mij: ik kan de +1 worden van die account maar ik wil juist dat die account de +1 van mijn account wordt en daar zie ik niet de mogelijkheid als ik doorklik op de foto.

@leendersf#160816 Dat kan alleen vanuit 1 van mijn accounts dus die bestaande account van mijn vriendin moet ik dan opheffen.