• Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (2)

@Petrus-Orange-Puma#178407 Nee ik bedoel bijvoorbeeld vanuit het, helaas noodzakelijk, personificeren van een rekening. Dat moet je dus 4 keer op terug drukken!

@Erik-Jan-Red-Unicorn#178410 Het vreemde is dat je onderliggend gelukkig heel veel van de oude V2 menuā€™s ziet. Er zit gewoon een ā€˜verkeerdeā€™ V3 versie overheen. šŸ¤”šŸ˜‹

@Cor-Meskers#178418 Klopt, met bunq is op zich niets mis. Er is alleen een clown die akkoord gegeven heeft op deze versie! In 2017 was er een vergelijkbare situatie... kwam uiteindelijk ook terug bij de basis.šŸ˜„

@UnequalSine#178412 I know... but I bet my money that the āž• will stay ... so thatā€™s why at least I proposed to make it a bit more useful ;)

And the āž• is also blocking text on most screens...

@JohnDo#178409 Dit zou het inderdaad makkelijker maken en scheelt veel zoeken.

@JohnDo#178420 Die plus jeukt en blokkeert inderdaad het zicht op šŸ˜© info zoals betalingen.

Customize de + naar de functies die je dagelijks gebruikt.

Laat het de ā€˜shortcutā€™ knop worden in je ā€˜Meā€™ scherm. Default voor de nieuwe Bunqer is prima en klopt bij de strategie. Snap ik. Wat zou het gaaf zijn als je die bij instellingen kunt aanpassen naar eigen wensen. En zoals ik op together heb gelezen, kunnen die erg hard uiteenlopen per gebruiker.

Ik kan maar niet wennen aan V3. Dit is echt een totale achteruitgang voor Bunq. Ik hoop dat V2 terug komt.

Tree amount is marked as solved for business users, but it still shows as 0 trees in my account

Add-ons that I have installed are not visible. For instance I use auto vat, but it does not show up in my add-ons

Something great about V3, the online cards have their own CVC now, plus the backup account functionality made possible in the dual pin option is well thought out, an online card can now be linked to two accounts.....

One of my 2 business accounts went missing ... does not show, donā€™t know how to ā€œaddā€ it again. This is worst case what can happen.

Hi šŸ‘‹ @Gernot-Navy-Swan#178508

Tap and hold profile or tap profile > ā€¢ā€¢ā€¢ > User Accounts.

It took me over 10 minutes to find where my business accounts went.

The ā€œmoney savedā€ really needs to go! When I open a bank app, I expect that the numbers on the first screen represent balances. Not some meaningless number mostly based on the assumption that any non-euro payment normally adds a 3% fee. I donā€™t need this info, and especially not at the top of my screen. Iā€™m seriously wondering how this ended up in this place.

@Joost-Green-Quokka#178565

100% agreed. It's a meaningless number. The initial thought is that this is an amount I have access to, but it's just marketing.

Bunq is trying so hard to convince users that they're getting their moneys worth with all these useless statistics. How about providing a solid product, good service for a fair price instead?

Ik ben over naar versie 3. Hier volgt mijn review:
                                  Eerste indruk, helder overzicht. De app draait in dark mode. Hoewel dat bij veel mensen populair is, komt er ook steeds meer onderzoek naar buiten dat dark mode niet voor iedereen goed werkt. Een keuze voor light mode zou wenselijk zijn. Het geeft het geheel wel een sjieke uitstraling.
                                  Fijn dat de header verkleint als je naar beneden scrolled.

De "voor mij"-tab:
                                  Goed overzicht van de rekeningen. Veel beter nu ze in chips per twee naast elkaar staan. De chips hebben verschillende kleuren. Het zou leuk zjin als je kleuren nog een betekenis zou kunnen geven. Bijvoorbeeld een rode chip als het geld harder van een rekening verdwijnt dan gebruikelijk, of groen wanneer het geld op de rekening aan het toenemen is.
                                  Een openstaand request komt in een duidelijke regel als 'x events in afwachting' bovenaan en dat is prettig. De instellingen linksboven zijn ook duidelijk.
                                  De drie flippos met geld, co2 en tijd bespaard is leuk, maar voegt niet veel toe. Bomen spaar ik niet en hoewel er achter de andere flippos wat stof tot nadenken staat, heeft het wel een erg prominente plek voor iets waar ik niet zo veel mee zou doen. Dat gezegd hebbende, het oogt niet storend. Misschien dat het zou kunnen verkleinen als je naar beneden scrolled, net als de header.
                                  Totaal-overzicht geeft fijn toegang tot als je transacties, met bovenaan wat openstaand is. Prima. Het zou nog aardig zijn als je kon configureren welke rekeningen mee moeten doen met het totaal, maar ikzelf ben tevreden met alles.
                                  Passen. Een prima plek, maar het scherm er achter kan beter. Het onderscheid tussen echte en virtuele passen mag duidelijker. Als je op een pas klikt zou je verwachten dat je de pas kan herkoppelen, maar daarvoor moet je nog een keer op een flippo tikken. Dit zou eigenlijk boven het kaartje moeten komen en niet nog een keer achter een flippo. Het kaartje is een leuke toevoeging.
                                  Het rekeningoverzicht is prima. Het zou wel handig zijn wanneer je hier achter 'gekoppelde pas' ook een pas kon koppelen/ontkoppelen. Wat fijn is dat je ziet onder welke rekening er nog ongelezen transacties staan. Via instellingen hier ook fijn om naar een overzicht van geplande betalingen te kunnen.

De "van ons"-tab:
                                  Het ziet er gelikt uit. Ik denk niet dat ik er vaak zal komen. Uiteindelijk kun je er niet veel mee. Wat hier onder de plus staat is precies wat je daar zou verwachten. Ik maak me nog wel zorgen of Facebook nu niet registreerd wanneer ik de app open heb, maar ik hoop dat Bunq dat netjes heeft geproxied.

De "profiel"-tab:
                                  De flippos bovenin zijn aardig, maar vooral voor nieuwe gebruikers. We zitten echter niet onder de main-tab, dus wat mij betreft niet storend dat ze hier staan. Mijn profiel is blijkbaar voltooid, de meeste badges heb ik en de add-ons zien er vooral nuttig uit voor zakelijke gebruikers.
                                  Het maandoverzicht is mooi en nuttig. Een goede toevoeging!
                                  De puntjes rechtsboven en de plus-knop leiden hier tot logische links, al is het niet direct duidelijk dat "Feature-verzoek" naar het forum leidt.
                                  Camera lijkt me prima, heb ik nu niet verder getest.

Al met al ben ik best positief over de nieuwe app. Ik vind het overzichtelijker, je komt sneller bij ongelezen transacties of bij een overzicht van geplande betalingen. Ook zit er nuttige functionaliteit in. Uiteraard is het even wennen waar sommige features zitten, maar ik vind niets onlogisch. Hier en daar staat wat informatie prominent in beeld waar je met je dagelijks geldbeheer niet zoveel mee kunt. Voor mij is dat geen deal-breaker.
                                  Het koppelen/herkoppelen van passen mag wel nog wat beter. Ook het kunnen herkennen van de verschillende type passen mag beter.

Voorheen was ik groot fan van Bunq. Hoe er op een duidelijke manier werd gecommuniceerd en geluisterd naar gebruikers.

Bovenstaande lijkt volledig van tafel te zijn geveegd. Het is niet erg om fouten toe te geven en te luisteren naar feedback.

Waar ik nog het meeste van baal is het feit dat Ali Niknam al zijn betalende gebruikers die feedback / opmerkingen hebben, wegzet als ā€œtechies die niet goed tegen verandering kunnenā€. Dat is in mijn ogen kortzichtig en onprofessioneel. Dat kan niet als bedrijf en al helemaal niet als bank.

Ik hoop dat Bunq tot inkeer komt en hier iets aan gaat doen. Een bank moet betrouwbaar zijn en duidelijk. Het vertrouwen is bij mij verloren.