• Van eenmanszaak naar BV = stopzetten rekening?!

Klopt het dat onze zakelijke rekening bij het overgaan naar een BV wordt stopgezet en we een compleet nieuwe rekening moeten starten? Vandaag werd ons dit medegedeeld vanuit Bunq, zonder ook een optie om rekeningnummers mee te verhuizen.

Totaal onhandig uiteraard: er is een reden dat we naar een BV overgaan en met flink wat lopende klanten en vaste overschrijvingen is dat overzetten echt een crime. Het contact met de klantenservice is verre van bevredigend. Iemand hier misschien ervaring of tips? Want anders zetten wij alles over. Naar een andere bank, denk ik zo…!

a year later

Ik loop hier momenteel ook tegen aan, en ik kan geen duidelijk antwoord krijgen
    Heb jij dit probleem al opgelost?

@Pim-Orange-Shark#254691 Zie mijn antwoord op je bericht hier.

3 months later
        a month later
        2 months later

Hi, is er hier al wat meer bekend over? MIjn bedrijf is veranderd van eenmanszaak naar bv en ik wil mijn rekeningnummers behouden.

Hello segítséget kérnék!a pinkodot hol tudom beírni aktiváláshoz?új vagyok

5 days later

Ik heb geen rekening nummer ontvangen of bank pasje, hoe kun aan jullie bellen

@New-Brown-Jaguar-2644912883#274236 Je kunt bunq niet bellen, maar alleen mailen of contact opnemen via de app: https://together.bunq.com/d/32181

Je rekeningnummers staan bovenaan iedere rekening als je deze opent vanaf de Home pagina. Een pasje moet je zelf bestellen via Home > Voeg toe > Voeg pas toe.

15 days later

Krijg ineens bericht dat wijziging 2015 naar eenmanszaak formulier inschrijving kvk die men als bunq toen al had ineens vandaag nadat ik vorige week opnieuw had toegezonden de kvk eenmanszaak 2015 wederom dus ineens mijn zakelijke account gaan sluiten wegens de wijziging bedrijfsvorm eenmanszaak in 2015 wat ze al hadden. Mijn klanten betalen aankomende maand naar het zakelijke rekening en waar blijft dit geld dan als ze plots ineens vandaag mijn account sluiten. Ik krijg niet eens tijd om mijn klanten op de hoogte te stellen wijziging bankrekening en lees het toevallig nu ik de app opende. Hoezo ineens nadat ze al vanaf 2015 op de hoogte zijn en vorige week moest ik opnieuw toesturen nadat ze beweerden dat ik niet kvk ingeschreven stond! Sta nog steeds ingeschreven en vanaf 2015 een eenmanszaak! Hoezo sluit je ineens een rekening terwijl je als bunq hier al vanaf 2015 op de hoogte bent van de eenmanszaak lcl vision kvk ingeschreven Nederland! Er is niks gewijzigd recent! En wat gebeurt er nu want klanten betalen op deze rekening voor deze maand! En eis direct een oplossing..krijg geen contact direct met bunq en geen nummer bereikbaar!

@Biljana-Blue-Falcon#274735 De bunq klantenservice is inderdaad alleen bereikbaar via de in-app chat en via e-mail (https://together.bunq.com/d/32181), en niet telefonisch. Een reactie duurt enkele uren tot enkele dagen.

15 days later

Is er al een oplossing voor het omschakelen van een eenmanszaak naar een bv waarbij het rekeningnummer hetzelfde blijft?

@Maarten-de-Boer#273858 bedrijf

Ben ook erg benieuwd.

6 months later
                        Write a Reply...