ArendRookie
Ik wil graag de overstapservice stopzetten. Hoe doe ik dat?
Ik wil graag de overstapservice stopzetten. Hoe doe ik dat?
@Arend#266830 Hoi Arend! Volgensmij is dit alleen mogelijk via bunq support: http://together.bunq.com/d/32181
Houd er wel rekening mee dat hiervoor waarschijnlijk een boete in rekening wordt gebracht (dit was eerder wel het geval, ik durf niet te zeggen of dit nog steeds het geval is). Dit komt doordat het bunq geld heeft gekost om de overstapservice te starten. Deze kosten (±€129 uit m'n hoofd) betaal je als je de service vroegtijdig stop wilt zetten.
@thijsoost#266831 Bedankt. Heb het nu naar support gestuurd. Maar dit is toch krankzinnig. Als dit echt 129 euro kost is dat toch echt belachelijk. Het staat helemaal nergens gecommuniceerd.
@Arend#266834 Zoals ik al zei: ik weet niet zeker of deze kosten nog steeds van toepassing zijn. Zelf had ik ook even snel de algemene voorwaarden bekeken, en kon ik er niets over vinden.
@thijsoost#266835 Ik hoor het wel. Bedankt in ieder geval!
@Arend#266836 In de Algemene Voorwaarden van de Overstapservice staat wel:
"De nieuwe bank mag kosten in rekening brengen als u besluit zelf te stoppen met de Overstapservice binnen 13 maanden. De nieuwe bank moet u, voordat u dit verzoek doet, laten weten wat deze kosten zijn."
Blijkbaar is een bank niet verplicht deze kosten voortijdig ergens te publiceren, maar hoeft deze alleen maar te laten weten als je vraagt om het stopzetten van de Overstapservice.
@Arend#266836 Hoi Arend! Is het inmiddels gelukt om de Overstapservice stop te zetten via bunq support? En werden er ook kosten in rekening gebracht?
Het is gelukt en er zijn geen kosten in rekening gebracht. Dus dat is fijn!
@Arend#267555 Gelukkig, dat is fijn om te horen. Alvast een goed weekend gewenst!
@thijsoost#266831
ik wil mijn overstap opzeggen die ingaat op 15/7/2023 maar niemand van bunq reageert
ik wil mijn overstap opzeggen
@New-Pink-Stallion-491797354#298508 Neem hiervoor contact op met bunq: https://together.bunq.com/d/32181