Net de mail gelezen dat vanaf nu alleen rente wordt uitbetaald over spaardoelen. Voor elk spaardoel mag je 2 keer per maand geld van die rekening halen.

Op dit moment gebruik ik de spaardoelen niet. Ik heb er voor de gein ooit een keertje eentje gehad, maar zag de meerwaarde er (voor mij) eigenlijk niet echt van.

Ik heb mijn geld verdeeld in ‘potjes’ over verschillende rekeningen. Dat is bijvoorbeeld boodschappen, vaste lasten, auto. En ik heb er ook één die sparen heet.

De vraag is dus nu:

• zal ik een spaardoel openen met als enige doel eigenlijk om zo rente op mijn spaargeld te krijgen, en dan maar genoegen nemen met de beperking dat ik er niet altijd bij kan
  • of zal ik mijn spaargeld naar een andere plek overmaken met evenveel rente maar zonder de opnamebeperking
    Allebei is wat gedoe. En ik had even geen zin in gedoe.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben benieuwd naar jullie oplossing hiervoor 😎

Ich nutze die Konten so wie du. Und ja, es ist nicht optimal für meinen Workflow. Wäre schöner, wenn automatisch alle Konten und Unterkonten berücksichtigt würden. Aber insgesamt überwiegen die Vorteile (höhere Zinsen und das bis 100k) finde ich. Vorher musste ich es auch umständlich auf andere Tagesgeldkonten wie Weltsparen überweisen für einigermaßen gute Zinsen. Jetzt werde ich alles wieder zu bunq transferieren und eben mehrere Sparkonten erstellen.

Ik vind het maar lastig; een van de aantrekkelijke dingen van bunq vond ik dat je verschillende potjes kan maken (net zoals jij gedaan hebt). In die potjes (zoals vaste lasten, auto) stop ik altijd wat meer geld dan strikt noodzakelijk, zodat ik een beetje buffer heb. Over dat 'passieve' geld ontving ik altijd nog een beetje rente.

Tot nu. Alle potjes omzetten in spaardoelen is voor mij geen optie, omdat je geen incasso's of geplande betalingen kan doen vanaf spaardoelen. En volgens mij kun je er ook geen bankkaarten (meer) aan koppelen.

Lijkt er dus op dat het meest effectief is om weer terug te gaan naar een enkele betaalrekening en een enkele spaarrekening, net zoals alle andere banken al heel lang deden. Dat zou ik erg jammer vinden.

Ja ik ben ook erg ontevreden over deze wijzigingen. Leuk dat dat even wordt bepaald allemaal, maar gooit ook voor mijn budgetten een hoop in de war. Een keuze zou fijn zijn, of de lagere rente over alle rekeningen, of de hogere rente over spaardoelen. Lekker weer van Bunq.

Ook hier de potjes in de war 🤯 Ik kan geen gezamenlijke spaardoelen meer aanmaken om rente te blijven ontvangen, terwijl het toch echt geld van ons samen is en mijn echtgenoot ook toegang mag hebben (“Connect”) bestaat ook niet voor spaardoelen. Door altijd zulke plotselinge wijzigingen te hebben, beveel ik bunq nooit aan bij vrienden en familie. Om gek van te worden. Het werkte goed zoals het was… 😥

5 days later

@Reuel#272633 hier hebben wij ook last van. Het is ons geld naar we wordem wederom door bunq gedwongen iets te doen wat niet echt netjes is.. 1 persoon wordt middels de spaardoelen verantwoordelijk voor ons geld.. Alsof de gedachte was, we moeten meer geld gaan uitgeven voor de rente, laten we het wederom extra moeilijk maken om eraan te komen voor de gebruikers. Het ging zo goed de laatste tijd maar met dit soort ongein is het onmogelijk om een beetje stabiliteit bij je bank te verwachte. We gaan wederom verder kijken naar andere banken.

Write a Reply...