• Rente uitbetaling klopt niet.

Goedemorgen.
ik zit sinds 2 weken bij bunq.
hebben meer mensen dat de rente betaling niet klopt?
ik mis 1 dag rente. (Wederom)
wanneer ik als voorbeeld 50.000 neem.
en gebruik het rekenvoorbeeld:
50.000/100 x 2,46 = 1230 per jaar.
1230 / 12 = 102,5 per maand.
102,5 / 4,3 = 23,83 per week.
23,83 / 7 = 3,40 per dag
wanneer ik rente uitbetaald krijg, mis ik dus een dag rente,
dan krijg ik gestort: €20,43 in plaats van 23,83.
zijn er meer mensen die dit hebben, of doe ik zelf iets fout in berekening?
hoor graag van jullie.
(dit bedrag is als voorbeeld genomen)

Hello Hjalmar πŸ‘‹ First, welcome to bunq 🌈, and thank you for sharing your detailed observation. We're aware of a similar bug and we are actively working on solving it as soon as possible, so you can receive the correct payment.

Thank you for your patience and for highlighting this concern πŸ™

Hello everyone πŸ‘‹ Immediate measures are being taken to fix this issue, and the due interest will be distributed today. Our apologies for this oversight πŸ™

Dear all I noticed the same from my German Bunq account. Please check this out great someone spotted this.
        Why do we get weekly paid? Once a year (a correct payment) is for me much better!

ps the interest rate in Germany is half of the interest paid in The Netherlands anyhow. Please pay a correct payment instead of corrective payments please.

3 months later

Hallo!

vandaag dit ook ervaren terwijl het de eerste weken wel klopte. Kan dit opgepakt worden?

@New-Apricot-Magpie-615307581#285631 Hiervoor moet je even contact opnemen met bunq.

Ook bij mij vandaag een lager rente bedrag. In het overzicht mist 9 november en dus een dag rente. Niet heel betrouwbaar.

@New-Aquamarine-Buffalo-1807291831#285649 Hiervoor moet je even contact opnemen met bunq.

Bij mij ook 9 Nov geen rente. Tuurlijk al een ticket geopend. Eerst zo'n automatische reactie of je Payday wel aan hebt staan en of je wel snapt hoe de rente wordt berekend, maar op 10 Nov niks erbij lijkt me duidelijk.
                  Ik vind het ook wel zorgwekkend dat dit kan.
                  Die paar euro gaat het niet om, maar je moet wel vertrouwen kunnen hebben.

Inmiddels een mail van Bunq dat het bij de volgende payday hersteld wordt en dat maatregelen genomen worden om dit voortaan te voorkomen.

Write a Reply...