• đŸ‡ŗ🇱 Paying contactless doesn't work

@Pepijn-Cyan-Butterfly#46286 Kan hey zijn dat zowel de ING app als de bunq app proberen als voorkeur NFC te gebruiken? Check de NFC instellingen van je telefoon en zorg dat alleen bunq als eerste keus staat ingesteld. Al dat wilde getril duidt op conflicterende apps.

@Pepijn-Cyan-Butterfly#46286 @Petervdv#46315 Ik denk dat Peter gelijk heeft en de twee apps elkaar in de weg zitten. Het ligt wellicht ook aan de Android versie, maar in mijn telefoon kan ik bij de Settings -> NFC -> Tap & Pay instellen dat bunq de default is en daaronder dat de default altijd gebruikt moet worden of niet wanneer er een andere payment app actief is.

Ik heb geen ING (en ook geen andere bank) dus ik kan verder niet checken hoe het werkt als je twee apps hebt.

Op jouw puntje vier gaf @Bastiaan al een antwoord op; ik gebruik zelf ook alleen de Single Tap (zoals bunq het noemt). Maar het grote voordeel van je vingerafdruk (vind ik) is dat je dan ook bedragen kan betalen boven de 25 euro kan betalen zonder dat je een pincode hoeft in te geven.

Elise changed the title to đŸ‡ŗ🇱 Paying contactless doesn't work.

Bedankt voor de reacties!

@Bastiaan#46304 Ik was niet bekend met die methode. Ik zal eens kijken of dat helpt. Dat is wel veel meer gedoe dan gewoon de telefoon tegen de automaat houden, zoals ik met de ING app kan doen. Waarom kan dat niet met bunq?

@Petervdv#46315 @JeroenE#46401 Er kan toch maar ÊÊn app tegelijk geselecteerd zijn als standaard mobiele betaalservice? Ik zie niet in hoe die twee apps elkaar dwars kunnen zitten. Niettemin zal ik eens proberen of het beter werkt als ik de ING app deinstalleer.

@Pepijn-Cyan-Butterfly#46778 Je zou denken dat er maar 1 voorkeur mogelijk is. Maar als dat zo is moet je dus altijd de ING app of de bunq app krijgen en dat is dus niet zo.
          Ik heb weinig ervaring met andere bank apps tegelijk op mijn telefoon maar ik weet wel dat sommige andere NFC apps roet in het eten kunnen gooien als je die ook actief hebt.

Is de ING app makkelijk weer aan je telefoon te koppelen als je hem hebt verwijderd? Ik zou namelijk eens expirementeren wat er gebeurd als je alleen de bunq app op je telefoon hebt staan.

@Mat64#46782 Volgens mij doet de ING app hetzelfde als een pasje. Je kan er dus maar beperkt mee betalen en moet de pincode gebruiken als het een hoger bedrag is. Dat vind ik bij bunq beter geregeld. Je moet dan wel altijd je vingerafdruk scannen, maar je kan dan ook gelijk hoge bedragen betalen zonder je pincode te hoeven gebruiken.

Vandaag 3 tap & pay betaling geprobeerd te doen. (3 verschillende dorpen/winkels)

Echter krijg ik hetzelfde als Pepijn.(LG G6) Niet ondersteunende kaart. Telefoon vraagt om vingerafdruk. Dit terwijl ik mijn tap & pay heb geopend via de widget en daar mijn vingerafdruk al heb gegeven.
            Als ik mijn vingerafdruk dan geef krijg ik een wit scherm en gebeurd er niks meer.

Al geprobeerd:
            Limiet op 50 gezet,
            NFC uit en weer aangezet,
            Telefoon herstart,
            Kijken of de app up to date is.

2 weken geleden werkte het nog prima. Nu krijg ik het niet voor elkaar.

Voor mij is het sinds de nieuwe update weer opgelost. Werkt weer naar behoren. Ook kan ik nu tap & pay activeren door lang op de BUNQ icon te drukken. Dat is nieuw :) geen widget meer nodig, yeah!

@Mat64#46782 Ik wil die beslissing graag zelf nemen; ik wordt niet graag genannyd. Als een zakkenroller mijn portemonnee steelt heeft hij mijn geld ook.

@Mat64#48096 Waarom kan het bij de ING dan wel?

We moeten niet vergeten dan ING een ander uitgangspunt gebruikt. Daar is namelijk tot 25 euro geen identificatie nodig en vanaf dat bedrag wordt een pincode gevraagd. bunq 🌈 hanteert het uitgangspunt dat je je voor elke betaling identificeert. Betekent oa dat je ook veel hogere bedragen kan afrekenen zonder extra handelingen (en veilig). Dus je kan de technische implementatie van ING niet zwart wit vergelijken met die van bunq 🌈 .

Overigens in mijn Android tijd dagelijks betaald met Tap&Pay en altijd (sinds de redesign) vlekkeloos kunnen betalen.

Write a Reply...