• Bunq announces in update notes that new security features are coming

@Pim-Yellow-Frog#293825 Heb je zo vaak de klantenservice van een bank nodig dan (oprechte vraag)? Ik heb in het verleden nog nooit de klantenservice van Rabobank gebeld, en ook met bunq heb ik in de afgelopen zes jaar maar twee keer contact gehad.

Ik heb een klant die wereldwijd zaken doet en dagdagelijks grote bedragen aan facturen betaalt om daar in het buitenland diensten voor te krijgen. Snelle handel waar vooraf voor moet worden betaald.
    De klant ziet zijn hele bedrijfsvoering vastlopen nu Bunq 24 uur op de betalingen blijft zitten. Misschien ook een financieel geschil beginnen en de pers erbij halen??

@master#293513 I’d like to opt-out as well, I know what I’m doing and I just want the convenience of instant transfers instead of my payment being delayed for a day.

I am experiencing this for the second time in a week. I can't believe that security is the reason that transfers are being slowed down. At 48 euros? I've been a bunq customer for so long, partly because of the speed of transfers.
        It has become more expensive - OK. But now it's getting slower.
        What about real-time transfers? Practically finished. Other banks can do this more cheaply. This means that for most orders the money will never arrive in real time. In such cases, bunq becomes useless. Switching to PP is not an option for me.
        What do we do now?

@Hausmeister-Klaus#294037 Kündigen! was anders wird kaum möglich sein.
          Ich habe bei bunq auch schon alles abgezogen und zu einer anderen Bank überwiesen.

Worst "update" ever, made the app useless. Idea is fine but PLEASE PLEASE PLEASE included a manual overwrite feature. Maybe with extra security check or something. This is not tolerable. I need to know that my bank processes payments reliable. You are Marketing real time payments what we now have is unreliable 24h delayed whatevers. This is not neo bank, This is banking from 10 years ago.....

@CREAM#293477 is that the reason why transfer a delated. You need to fix it. I transfered founds to my wifes bunq account still pending

Als het zo zou werken als in de mail staat dan kan ik er nog inkomen. Maar een transfer die maandelijks naar dezelfde rekening gebeurd wordt nu uitgesteld. Het lijkt erop dat de AI nog niet goed getrained is oid. Ik wil Bunq best een maandje geven om dit op te lossen, maar zo kan ik niet fatsoenlijk bankieren. De 24 uur is in mijn ogen ook wat lang, 4 a 6 uur zou toch voldoende moeten zijn om even achter je oren te krabben en goed na te denken over je transfer.

scheduled payments (25 euros to my kids BUNQ account) are being blocked AGAIN ... wtf BUNQ??????

I feel frustrated, inconsistent behaviour of in and outgoing payment delays, even between my own bunq IBAN’s. I do not feel being in control of my money atm. Is there improvement on the way?

![

Bij mij gaat er ook het een en ander niet goed, bij mij worden lage bedragen als 1 euro ook tegen gehouden. Dit is erg vervelend het enige wat wel werkt is betalingen tussen mijn eigen individuele ibans, maar zelf die zijn wisselvallig geweest.

Ik ben sinds 2018 een tevreden bunq gebruiker, en ik blijf geloven in de filosofie, maar dit moet echt opgelost of teruggedraaid worden. Ik heb de support al die jaren maar weinig nodig gehad, Behalve na deze "veiligheidsmaatregelen".

als de beide rekeningen op uw naam staan kunt u "tikkie" gebruiken,
                        ik heb dit ook gedaan sinds de uitgestelde betalingen. bij tikkie kunt u 4 rekeningen die op uw naam staan instellen. via bijvoorbeeld whatsapp of via email of wat dan ook, kunt u dan een tikkie naar u zelf sturen en zo de uitgetelde betalingen omzeilen.

of overstappen van bank, dit laatste heb ik gedaan en vandaag de overstap service ingegaan

het is erg jammer dat bunq van het ene uiterste naar het andere andere uittestte stchiet

"de gebruikersvriendelijke app die het openen van een rekening en het overboeken van geld veel sneller en makkelijker maakt dan bij reguliere banken."

Aan dat laatste hebben ze nu wel een eind gemaakt, het is nu een stuk trager.

Hoewel ik ook wat goede dingen in het artikel lees, zoals elke medewerker doet support, geeft het artikel wel voldoende reden tot zorg.

Write a Reply...