• Ask the Community
  • 3DS rejection from Amazon and Paypal

For a few weeks I have been getting frequent (but not systematic) payment rejections for my cards linked to my Amazon account and my Paypal account. Bunq displays a warning under the rejection about the 3DS2 authentication system. But the same cards worked very well until march. Has anyone experienced something similar?

Hier ook laatst bij aankoop bij Amazon. Hiervoor nooit geen last van gehad.

Wenn bei PayPal und Amazon die Kartendaten einer Online Karte hinterlegt sind, die dann gegen die Karten Daten einer neu erstellten Online Karte tauschen oder gegen die Karten Daten einer Plastik Karten austauschen.

@Pac-Man#220338 I tried registering the physical card data on Paypal but got the same rejection (not while registering but on the first payment afterward)

Ik kreeg vandaag een mail over de PlayStation store

Wat gaat er gebeuren?
          De wetgeving is gebaseerd op de EU-richtlijn Revised Payment Services Directive (ook wel bekend als PSD2) en is ontworpen om de veiligheid rondom online betalingen te verbeteren door ervoor te zorgen dat de persoon die een online betaling doet, ook de houder van de betaalmethode is.

Banken, creditcardmaatschappij en betalingsinstellingen passen momenteel hun beveiligingsmaatregelen aan om te voldoen aan de PSD2-normen. Deze nieuwe beveiligingsstandaard staat bekend als 3DS. Met 3DS moeten kopers een extra beveiligingslaag doorlopen tijdens de betalingstransactie, zoals het invullen van een eenmalig wachtwoord (dat wordt ontvangen op een mobiele telefoon) of het beantwoorden van een beveiligingsvraag.

Misschien dat dit ook speelt bij Amazon nu

Kann ich zum Glück nicht bestätigen. Sogar AD Blocker bei iPhone und iPad waren kein Hindernis. Gekauft habe ich zum Beispiel gerade eben bei Amazon.de auf dem iPad mit Safari Browser. Bestätigung der Zahlung auf dem iPhone. Paypal nutze ich ebenfalls regelmäßig mit der bunq Mastercard und ist nie ein Problem gewesen.

6 days later

Ik heb hetzelfde probleem reeds weken kan ik niet betalen met bunq kaarten vie Paypal of EBay. Andere bank geen probleem. Support is er mee bezig zeggen ze dan dagen geen reply. Dit is reeds de tweede maal dat ik problemen heb en dat suporrt me compleet in de kou laat. Vorige keer zouden ze snel bij me terug komen . Na een maand of drie contacteerde ik ze zelf en waren ze nog geen stap verder. Support is een grap.

18 days later

Habe ein ähnliches Problem und dafür gerade ein extra Thema erstellt. Bei mir klappt 3DS aber wenn dann gebucht wird heist es CVC falsch. Kleinere Beträge laufen aber bei hohen passiert das wohl

Write a Reply...