• Fraude via phishing op mijn rekening

Goedenavond

ik ben net gebeld door [NAME REDACTED]. Hij zou een medewerker van jullie zijn en hij vertelde me dat er geprobeerd was €1200 van mijn rekening over te boeken.

ik vertrouwde het niet want op zich is het vreemd dat een medewerker vannen bank s’avonds laat belt. Hij zei dat ik zijn naam kon googelen maar dat hoeft ook niet echt te zijn.

ik heb daarom het gesprek beëindigd en mijn bedrag bij Bunq van de rekening gehaald. Kunt u checken of [NAME REDACTED] echt een medewerker is van jullie en of het betrouwbaar is.

@New-Grey-Yak-1503090849#285337 Dag Hans!

Wees je ervan bewust dat je nu een bericht in de community plaatst. Je vindt hier andere bunq gebruikers zoals jij en ik. Wil je contact opnemen met een medewerker van bunq, neem dan contact met bunq op.

Goed dat je het gesprek hebt afgebroken. Dit is namelijk GEEN bunq medewerker! Bunq zal je namelijk NOOIT bellen. Bunq neemt alleen contact met je op via de beveiligde chat in de bunq app (Profiel > Support center) of via e-mail.

1: ze bellen niet
      2: helmaal niet in het Nederlands
      3: bunq support slaapt de laatste maanden en reageren nauwelijks op berichten

@beekie#285341 Over punt 3: ze slapen zeker niet! Ze komen alleen om in de hoeveelheid support tickets...

@New-Grey-Yak-1503090849#285337 Hey Hans 👋 Thanks for reaching out to us about this phishing scam! Please keep in mind that this is fraud, our employees will never call you. All communication will be via the in-app support or email. Be sure the report this instance here: https://www.bunq.com/report 🙌 This way our agents can investigate the case further. You can find some useful info on how to avoid phishing scams here: https://together.bunq.com/d/19654 🔒 Stay safe!

Diezelfde meneer heeft mij ook al 2 keer gebeld met dit verhaal. Hij wilde mij een programmaatje laten installeren.
            Heb het ook afgekapt.

@New-Indigo-Bobcat-1834899390#285357 Als je bank belt, direct ophangen! De meeste banken bellen hun klanten niet.

Write a Reply...