PepijnRookie
Op mijn Samsung S8 werkt contactloos betalen voor geen meter.
Hier is de complete procedure met de ING Betalen app:
- Houdt de telefoon tegen het apparaat.
Hier is de complete procedure met de bunq app:
- Beweeg de telefoon richting het apparaat.
- Nog voordat ik de telefoon er tegenaan kan houden klaagt het apparaat al iets van "niet ondersteunde kaart" of zo en begint te piepen.
- Na een paar keer proberen zegt het apparaat "betaling mislukt" o.i.d. terwijl de bunq app op mijn telefoon om mijn vingerafdruk vraagt, iets waar ik niet om gevraagd heb en nergens uit kan zetten.
- Mijn vingerafdruk geven heeft weinig zin meer; het apparaat heeft de transactie al geannuleerd.
- Ik geef het op en gebruik de ING app, die het in één keer doet.
of:
- Na een paar keer proberen zegt het apparaat iets als "kijk op je telefoon" terwijl de bunq app op mijn telefoon om mijn vingerafdruk vraagt.
- Nadat ik dat gedaan heb beweeg ik mijn telefoon weer richting het apparaat.
- Nog voordat ik de telefoon er tegenaan kan houden klaagt het apparaat al iets van "niet ondersteunde kaart" of zo en begint te piepen.
- Ik geeft het op en gebruik de ING app, die het in één keer doet.
of:
- Als ik de telefoon tegen het apparaat houd begint mijn telefoon wild te trillen en in hoog tempo aan één stuk door te wisselen tussen het scherm dat om mijn vingerafdruk vraagt (waar ik niet om gevraagd heb en nergens uit kan zetten) en een ander scherm dat ik zo snel niet kan lezen, terwijl het apparaat wild begint te piepen.
- Het apparaat crasht en accepteert helemaal geen betalingen meer.
- Terwijl de ondernemer een ander PIN apparaat zoekt switch ik weer terug naar de ING app, die het in één keer doet op het andere PIN apparaat.
Mijn vragen zijn als volgt:
- Hoe is het mogelijk dat contactloos betalen met de bunq app zo verschrikkelijk slecht werkt en in de praktijk volkomen nutteloos is voor mij, terwijl de ING app laat zien dat het wel zonder problemen kan?
- Kan ik hier zelf iets aan doen?
- Kunnen jullie hier iets aan doen?
- Waarom word ik gedwongen om bij elke betaling mijn vingerafdruk te geven, wat betekent dat ik de telefoon van het apparaat moet halen, daarmee de kans dat kans dat de hele transactie slaagt tot bijna nul terugbrengend omdat de kans dat het ook weer werkt als ik de telefoon voor de tweede maal aanbied miniem is?
Laat het me weten als jullie meer informatie nodig hebben of ik dingen kan testen of uitproberen. Ik wil graag bunq gebruiken, maar contactloos betalen met mijn telefoon is daarvoor wel een voorwaarde, aangezien ik dat nu al probleemloos kan met ING.