• Geen rente ontvangen deze maand

@thijsoost#278446

Het gaat inderdaad om een gezamelijke rekening. Het zou een boel verklaren dat we allebei een procent ontvangen.
We kunnen dan alleen niet vinden waar de andere procent 'gestort' wordt gezien de rekening slecht toeneemt met de rente van één persoon; 28.031,62 is nu het totaal. Kan je me hierover adviseren? Bedankt Thijs

@New-Mauve-Hyena-3135090349#278449 Als je naar "Profiel > Instellingen (βš™οΈ) > Freedom of Choice" gaat, kunnen jullie allebei instellen waar de rente gestort wordt.

@thijsoost#278450
      Bedankt Thijs, we zijn er uit. Fijne dag verder

a month later

Ik snap er ook niet veel van heb twee spaarrekeningen. Betaal gewoon op elke rekening afzonderlijk de rente uit. Dit gebeurd niet maar wordt blijkbaar naar de rekeninghouder gestord die de rekening heeft geopend ofzo. Het lijkt me niet zo ingevikkeld, ik verlies wel mijn vertrouwen in Bunq zo.

@New-Champagne-Wildcat-512309502#279245 Zoals hierboven staat, kan je niet de rente los op iedere spaarrekening laten uitbetalen. Het wordt ook niet zomaar ergens gestort: je kunt in de bunq instellingen kiezen op welke rekening je de rente wilt laten storten.

Ik weet niet zo goed wat dit met vertrouwen te maken heeft?

@New-Champagne-Wildcat-512309502#279245 Hey Elmar πŸ‘‹ The interest is indeed paid in one sum per person for all the savings you have on all your savings account together, it's currently not possible to have the interest paid out on multiple accounts. If you wish to change the account on which you receive the interest, follow the steps mentioned here 🌈

9 days later

Ik ben net even gaan kijken naar de rente tot nu toe, maar bij mij lijkt het zo te zijn dat de rente niet juist wordt berekend.

Ik hoor namelijk iets van 13 euro opgebouwd te hebben deze maand, maar hij blijft al een paar dagen haken op 11,25. Nu zijn die paar euro's geen probleem, maar als dit een aanhoudend probleem is/wordt dan is dat natuurlijk niet fijn 😞

16 days later

@New-Chestnut-Unicorn-2812499311#279554 Ik heb hetzelfde probleem.. Is het bij jouw inmiddels opgelost/gecorrigeerd?

Vol enthousiasme introduceert Bunq de wekelijkse rente uitbetaling ( waarom noemt men dit massinterest ?) en verhoogt per 15 juli de rente. Echter, dat staat in de app het schuifje niet correct en lijkt het erop dat ik 3 weken geen rente krijg over een aanzienlijk bedrag. Wat maakt dat je überhaupt een optie opneemt in de app waardoor je géén rente zou krijgen. Inmiddelseen mail gestuurd waar ik de wens uitspreek van correctie over de 3 weken niet genoten rente. Ben heel benieuwd of meer gebruikers met deze situatie te maken hebben, wellicht kunnen we de ervaringen bundelen? Overigens hoef ik niet perse wekelijkse payday te hebben. Bedankt voor deploying bunq!

Sinds kort heb ik ook de easy savings bij Bunq, echter wordt er bij mij ook niet de rente gestort welke wel wekelijks zou moeten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel gebeurt?

@New-Champagne-Basilisk-3267559385#280649 Heb je de rente aan staan? Dit controleer je via: Profiel > bunq Payday.

1 juli nog rente bijgeschreven gekregen (over aanzienlijk bedrag); tot op heden niets meer gekregen! (en schuifje staat goed bij payday.. is vandaag). Waar blijft mijn rente??

@New-Violet-Anteater-3924871578#280659 Je weet dat je rente niet meer gestort wordt op je spaarrekening, maar op je facturatierekening?

12 days later

@New-Champagne-Basilisk-3267559385#280649
                            Ik heb geen rente ontvangen op wekelijkse payday maandag, mijn schuifje staat wel aan. Ik heb Easy Savings rekening die op de app β€œ main” heet. Wie weet wat ik kan doen? Bunq reageert niet.

@New-Mauve-Mole-2447750276#281206 Uiteindelijk reageert bunq wel, maar momenteel minder snel dan normaal heb ik het idee.

@New-Mauve-Mole-2447750276#281206 Hi Thera πŸ‘‹ I have checked, and you have two sub-accounts open, one normal and one savings. Currently, the normal account holds all of your funds. Please transfer them to the Savings account and you will start accruing interest right away! Beware that after you transfer the funds to your Savings account, you will only be able to withdraw from them twice per month. You can read more about this, here πŸ‘‰ https://together.bunq.com/d/4813

Now with the weekly interest payout it is clear if a mistake has been made. Received 1 day less interest with the same amount in my account today.

Hello Djoko πŸ‘‹

Thanks for reaching out 🌈 We totally get how vexing it is to not receive the complete interest. We're tackling a similar known bug πŸ› and are committed to resolving it quickly to guarantee you get the rightful payment.
                                    Your understanding means a lot to us πŸ™